Applaws torrfoder?
Skulle vilja veta fördelar och nackdelar med detta foder om någon testat det ;-) Har sett att vissa skrivit att kissarna inte tålde det osv. vad kan de bero på isåfall? Nyfiken på fodret eftersom de inte innehöll något spannmål och var billigare än Orijen.
Jag kör med Applaws torrfoder och även Four Friends. Katterna älskar Applaws torrfoder, det vissa skriver att dom inte tålt det är för att det är så kraftigt foder( tror det beror på högt köttinnehåll) vissa katter klarar inte detta. Man får ofta prova sig fram, introducera det under en längre tid. Jag är nöjd med det i alla fall.
#1 Okej men de är bara vissa känsliga katter då? Blandar du lika mycket four friends som applaws eller hur gör du? :-)
Fasade in Enzo på det på 1 vecka, utan problem. Han älskar det :)
Jag kör med båda foderna samtidigt, men när jag skulle introducera Applaws så tog jag lite Applaws för att senare öka mängden mot det andra fodret.
#3 #4 okej det låter ju bra! Blev lite orolig när jag läste att vissa katter hostar o spyr o av det, för jag vill gärna ge det eftersom de hade bra innehåll men inte fullt lika dyrt som Orijen. Vart beställer ni det ifrån? :)
Har köpt på Grizzly. Eller så betäller jag genom Zoo Plus. Kostar 459 på Grizzly. 7.5 kg. På Zooplus kostar 2x 7.5 kg : 899 kr.
Okej :) såg att de kostade 390kr på zookungen för 7,5 kg. Vet du något om den sidan? Beställer du kyckling o lax eller den med bara kyckling? :)
Har bara beställt med kyckling:) Nej den sidan känner jag inte till.
Min ragdoll klarade inte av Applaws tyvärr. Hennes mage ballade ur efter ett tag. De andra två katterna klarade däremot av det. Alla katterna åt det också.
SE*Astinis Ragdoll
Jag bytte från Eukanuba till Applaws för ett halvår sen och det har fungerat bra på mina två herrar. Den ena har lite känslig mage men har inte haft nått problem alls med bytet. Jag upplever att dom blir mättare av Applaws, jag tycker att säcken aldrig tar slut…
Mina två äter Applaws utan problem!
Känns dock som dom blir lite less på att få samma smak hela tiden haha, eller så blir dom helt enkelt mättare på det och måste inte äta lika mycket.
*Det blir som det ska*
Medarbetare på Gravid iFokus
Okej va roligt att höra bra saker om fodret! Är det med kyckling bäst? Eller vad köper ni? Såg nämligen att katter kan utveckla allergi mot fisk eller vad det ni var, tänkte på att det finns ett foder som är med kyckling o lax. Beställer någon från zookungen? De va den billigaste sidan jag hitta i alla fall :) Är det lättare med övergången sedan från kattungefoder till vuxenfoder när de redan äter applaws? Eller de kanske inte är någon skillnad?
*
Jag använder uteslutande Applaws med kyckling, infasningen gick på ett kick, redan första dagarna märkte jag en markant skillnad på avföring som blev fast och hade mindre besvärande doft 🤐.
Skickar efter från Animail som levererar fram till trappan, är jag inte hemma ställer de det utanför dörren så det kan inte bli enklare.
Jag använder även deras mjukmat och även det fungerar klockrent.
Anledning till att jag började med fodret var att en utav mina katter hade det jobbigt med sin mage men efter foderbyte och uteslutning av spannmål har han inte haft några problem och jag tror vi nu haft fodret i snart 1 år.
Vi har kattungar 
Hemsida: http://helemicks.vikmarkens.se/