Ragdoll som tappat vikt efter foderbyte!
Hej alla, En av mina killar har tappat vikt sen vi gick över till Applaws, innan åt han den känsliga kattens mat R C Intestinal, vilket heller ej är en lösn. för en frisk katt. Känner att jag ej tycker RC duger vill ju ge han det bästa, känns liksom inte helt ok med mat med spannmål:( vad ska jag göra? Tankarna går ju mot att köpa R C ragdoll eller mainecoon, men det känns inte rätt :/ har ni bättre lösningar?! Mvh S*Fabolousdolls
Mina kissar tålde inte applaws så jag fick byta då hämtade sig vikten igen.
Bozita eller mjau mjukmat hade jag gett. Eller barfat, men det kräver ju lite mer kunskap. Jag hade inte köpt RC för allt i världen…. :/
Jag använder Porta 21 sensible och det har funkat bra
Det är torrfoder va? Det är livsviktigt att katten får i sig den vätska den behöver v a r j e dag. Det gjorde definitivt inte mina när dom åt torrfoder iaf :(
Mina dricker jätte bra. Jag hade tänkt skaffa en vattenfontän men det behövs inte. Men då jobbar jag hemma och kan fylla på skålen flera gånger om dagen.
Vilken tur du har. Har för mig att en 4kgs katt bör dricka typ 2,5-3 dl vatten om dagen för att få i sig tillräckligt.
Ja jag har nog tur då men jag kan som sagt fylla på flera ggr om dagen så att de hela tiden har färskt vatten.
#8 nu är de borta :) Mvh Emma (medarbetare på sajten)
Orijen fungerar klockrent hos oss. Lagom fet katt med bra aktivitetsnivå och som har ätit samma foder utan att klaga i flera månader nu. Plus perfekt mage.
//
Lena
Jag tycker att Canagan har varit jättebra hos oss, det finns bl.a. på Grizzly Zoo och är spannmålfritt. :) Det blir alltså inte lika mycket "restprodukter" (bajs) pga att det är mer att ta upp i den maten än sådan med spannmål i. 🙂
Hej, Kul med så många svar:) tack! De dricker mycket vatten och de äter absolut ej blötmat, vi har provat massa olika märken, bara 1 av 4 ragdolls som äter det och det är inte han det gäller! Kanske ska testa orijen det har vi ju tänkt på länge! Ska kolla upp det med Canagan! Tack :)
Mitt tips är James Wellbeloved produkter. Alla varianter är bra och låg-allergena. Inga tillsatser som färg eller smakämnen. Helt naturligt konserverat. Jag kombinerar blötmaten med torrfodret och katterna har aldrig varit stabilare i magen. Pälsen glänser också. Finns i många olika varianter. Lycka till!
Intressant diskussion, har en liten fråga ang vatten… Någon som har tips på vart man hittar vattenfontän, min huskatt dricker bara rinnande vatten (lite jobbigt då jag glömmer kranen på).
#16 Du kan beställa på de flesta djurhemsidorna, eller köpa i djuraffär. Jag köpte min vattenfontän på Grizzly Zoo, är ganska nöjd med den, utom att den är av plast… Så jag ska byta den i framtiden. Dock ganska billig. Den är från Cat It i alla fall. :)