Kattunge hage?
Hej, Vår foder hona är iväg nu på parning, för det som sig bör blir det smått i mutten av april. Googlade lite på olika kattunge hage, är det något att rekommendera? Jag har en 15mån dotter som jag vill hålla ifrån ungarna. De kommer att få vara utanför också, men då när busfröet över övervakad ;) Visa gärna bilder på hur ni har gjort, samt berätta gärna hur ni gjort de med. -Sanna
Don't judge me, before you tried to walk in my slippers, on ice.

Har inte haft kattungar på flera år men jag vet att man kan använda sig av kompostgaller som man klär insidan i tyg. Sen kanske detta kan vara något?
http://www.blocket.se/gavleborg/Canvashage___Valphage___Hage_till_kattungar_43931936.htm
Titta på www.fairpets.de uppfödaren som jag kolla på katt hos förra veckan har en sån. Den är jättepraktisk, lätt att ta isär/öppna för en vuxen men inte för småbarn. Dessutom kan både kattungarna titta ut och dottern din kan titta in utan att komma åt de små trollen. :)
#1 tror sådan i tyg blir för klen. Rädd att dottern ska försöka klättra över. Och att kanterna ger vika. #2 de där såg jätte smarta ut. Framförallt trygga! Maken får se om han kan bygga eget, ha plexi eller liknande i rutorna! :) Är som att jag vore gravid. Planerar, boar osv. Ungarna är knappt tillverkade än ;)

3# Hihi jag vet hur det känns, min hona kom hem från sin hane igår. ;) Åh så smidigt med er karl som kan bygga! :)
Det finns billiga plexiglas skivor på biltema i bra storlek dom man kan borra hål i o sätta ihop med stripes. Och utöka hagen vartefter om man vill. **
Håller tummarna för små för er. Fick veta att damen kommit av löpet nu när hon åkte dit. Ska avvakta någon dag ifall hon kommer igång igen, eller om vi väntar till nästa löp. :-)
Det ska kollas upp! Tack!

#6 Tack desamma! :) Min Eivor gick också ur löpet under färden till sin hane men efter ca 1 dygn började hon igen. Så det går nog bra för er också, speciellt när hon har en mumsig hane att lukta på! :)
Här är en bild på en sån där biltema-skive-hage. Väldigt flexibel och smidig faktiskt. Tar dessutom liten plats när man ska förvara eller frakta till fodervärd (om uppfödaren står för avelskostnader). Däremot är den nog lite ostadig att klättra på, men det kanske är så tydligt att inte ens ett litet barn får för sig att det är möjligt. Annars är den ett bra tips för dem som bara behöver hindra kattungar från att komma ut. ;)
60cm hög kostar den 225:- per meter + en påse buntband.
#6 Snyggt! Den ska jag lägga på minnet, tack Djupdal!
#8 Snyggt! Tror vi får bygga någon sorts list runt, för extra stabilitet. Tror vår huligan-hulda skulle komma på ett sätt att välta/klättra över. :-D
Btw, igår kväll kom hon äääntligen igång i löpet, så förhoppningsvis blir det små pälsklingar för oss att uppleva!
Första kullen för oss att vara med om, så spännande!