Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett: 02-allmänt-ragdollsnack
Läst 1799 ggr
Sansku86
3

Gillar era ragdolls andra djurslag?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi är fodervärd sedan januari till en knasig ragdoll hona. Hon är lite egen, men hon älskar andra djur.
Vi släppte ut vår kanin (som dessvärre avlivades förra veckan), de älskade varandra. Tvättade varandra, sov tillsammans.
Provade att ta fram en av våra möss.. katten.. tvättade musen! Mus stackaren såg något panikslagen ut. Men Daisy tvättade noga.

Hur är era ragdolls?
Daisy var alltså vuxen då hon kom hit, född september -11. 

- Sanna m Daisy -

Don't judge me, before you tried to walk in my slippers, on ice.

Förlägen

Sansku86
4

Radarparet.
Dessvärre fick Pippi somna in pga grovt bettfel. Bandet mellan katt & kanin var så fin!

Förlägen

Lena129
1

Men jösses! Tror du hon adopterade musen och kaninen som sina bebisar? Panda jagar mina kanarier även om han inte är speciellt enveten utan gör det bara ibland när han har tråkigt. Hundarna däremot älskar han. De är hans vänner och lekkamrater.

//

Lena

[Skörbjugg]
2

Nämen vad gulligt :)

Sansku86
3

Haha ja vi vet inte. Hon är en udda katt. 😂
Hon ska paras nu så fort löpet drar igång, så blir spännande att se hur hon är som mamma. Hon är otroligt snäll, och sällskaplig, men total diva! 😛

Förlägen

HagensYeats
0

#4 Hon måste ha en super mammainstinkt! Hihi bilderna är supersöta. ;) <3

Sansku86
5

# 5

Förhoppningsvis får vi reda på hur hon är som mamma i vår. Hon åker iväg för parning nu i helgen.
😊

Liten bild på hur hon visade kärlek till Pippi.

Förlägen

LisaKanin
0

Det var bland det gulligaste jag nånsin sett ❤️. Vi hade en kanin fram till ungefär en månad sen som också sorgligt nog fick avlivas då den blev akut sjuk (den i min avatar), och nu ska vi snart få hem en Ragdoll. Så synd att de aldrig fick träffas, de kanske hade blivit kompisar… men vi har även 3 hamstrar, två dvärgisar och en guldis, fast där ska vi nog ta det lite försiktigt haha 😃.

Trasan08
0

Ena hanens allra bästa kompis här hemma är utan tvekan våran hund.
Han älskar henne något alldeles enormt och ska jämt ligga brevid henne och tvätta/mysa.

***************************************************************** Stolt o lycklig matte till:
S*Dragonfire Cora, S*Dragonfire Chubby Hubby, S*Louisedolls von Doc - Svante, S*Louisedolls von Grumpy - Noah

Vi har kattungar!

Stödjer  Kattvärnet - Haninge  

Aloe.Vera
0

nä med vad söta..

och jag som gärna ville ha en kanin men vågade inte ha en kanin och katt tillsammans.. 

ska jag ha kanin så vill jag den går lös ganska mkt hemma.. kan inte tänka mig ha den inlåst i bur en längre tid..  

men va gulligt ..tänk om min jasmine kunde ta emot en kaninunge på detta sätt..det kanske jag ska testa iallafall.. under uppsyn såklart..men kan nog funka..om det funkar för er.. 

skulle faktiskt tro att Jasmine vill ha en liten vän här snart.. hihih

ragdollen är ju en lugn och underbar ras..  vilka härliga bilder du delat med dig.. aw❤️

''My mission: to be so busy, loving my life that i have no time for hate, regret, worry, fret or fear.''                                             http://white-botanika.weebly.com