Söker ragdoll gärna omplacering
Hej! Vi är en familj på 2 vuxna och 1 djurvan 5-årig tjej som är mycket försiktig och duktig med djur som söker en ny familjemedlem. Vi har haft katt flera omgångar och även andra djur, har just nu 2 dvärghamstrar och 1 guldhamster hemma.
Ragdollen är en underbar ras och vi vill gärna ha en vuxen/halvvuxen katt och inte en kattunge så man redan vet vad den har för personlighet och att den har lekt av sig det värsta kattungebuset, helst kastrerad, alltså gärna en omplacering. Det vi söker är en så social och gosig kisse som möjligt, som älskar att sova med oss i sängen och gosa i famnen och som i övrigt är lugn, snäll och lätthanterlig när det gäller borstning, kloklippning osv. Resvan och selvan vore inte dumt heller men inget krav. Jag jobbar hemifrån så är hemma mycket och katten skulle nästan aldrig behöva vara ensam. Försäkring, kvalitetsfoder, bästa omsorg, veterinärvård om det behövs, utevistelse enbart i sele eller inhägnat och massa kärlek är självklarheter för oss.
Vi bor i Stockholm och har även boende i Nyköping där vi vistas ibland eftersom vi har släkt där. Svara i tråden eller kontakta mig via pm här på iFokus 🙂.
http://ragdollklubben.com/uppfodning/omplaceringar
Här kan man kolla lite då och då om det finns någon katt som behöver omplaceras, till exempel. Bara som ett tips om ingen här på forumet vet någon annan katt som behöver nytt hem. :)
#1 tackar. Är inne där och kollar.
På Facebook finns en grupp som heter "Fodervärd för raskatt sökes/finnes". Den gäller visserligen alla raser, men du kan ju testa där om ingen här har något lämpligt.
Länk till gruppen är:
#3 tack för tips!
På Blocket finns det ofta många
//
Lena
#5 Jag tittar på Blocket men tycker det är dåligt med det faktiskt… har också surfat runt på uppfödares sidor och letat omplaceringar, men tycker knappt det finns några där heller.
Här är en till Facebook-sida, för bara ragdolls :)
#7 tack! Ska göra inlägg där.
Jag har hittat en tjej på facebooksidan för ragdoll som verkar mycket lovande :).
#10 vad spännande! Hoppas vi får se bild sen !
Grattis till en fin tjej! :)
Grattis!! :)
Tack! Jag lär hänga här på forumet…
Grattis! Vilken fining! 😊
Don't judge me, before you tried to walk in my slippers, on ice.

Grattis till fina kissen :)
Jag, som nu har en kull som i dagarna är leveransklar, med samma pappa som till er katt, kan intyga att temperamentet är helt outstanding.
Hon är verkligen jättefin. Lycka till med nya familjemedlemmen <3
Liselotte, uppfödare av ragdoll
www.wendeltassens.se
#18 men vad roligt! Tack!
hej LisaKanin vilken snygging du adopterat..
hihi..kände igen din bild från teddykaniner i fokus.. .. du kommer verkligen inte ångra att du blir ragdollägare..riktigt fina och underbara katter…
välkommen hit!! ❤️
''My mission: to be so busy, loving my life that i have no time for hate, regret, worry, fret or fear.'' http://white-botanika.weebly.com
#20 tack! Ja vår ninis dog ju tyvärr så nu blir det katt och hamstrarna… Raggisar verkar underbara och har ju en snarlik päls som teddykaninerna också haha 👍.
..jag såg det.. det var tråkigt att höra..din albin var såå fin..
jo raggisar har ju mkt päls dem med, men fäller nog inte lika mkt som en teddy..speciellt inte när man kammar.. så lite lättare blir det med katt endå..
har ju också haft en vit teddy innan våran tjej kom till oss.. det är stor skillnad på kamningen,
har man haft en teddy kommer man absolut inte tycka en ragdoll är svårkammad eller att det ens kommer mkt päls på en.. som många andra kan tycka om tjockpälsade katter. hahaahhaha
när får ni hem eran katt =)
''My mission: to be so busy, loving my life that i have no time for hate, regret, worry, fret or fear.'' http://white-botanika.weebly.com
#22 den 2:a mars är det tänkt, då är hon kastrerad och klar 🙂.
Låter bra med pälsen, vi hittar fortfarande massor av Albins päls överallt. Sängen, bilen, alla kläder särskilt de svarta, soffor, mattor… så ingen rädder för lite Ragdollpäls här 😃.
aw va mysigt.. va roligt,så får vi ännu fler bilder här i forumet hihhihi
Så roligt! Grattis! :)
Tack tack, japp det blir bildbombning så småningom…🙂