Drömkatten
Alla har vi nog en färg och variant vi drömmer lite extra om på nätterna. Om vi nu antar att alla ragdolls i världen nu har försetts med perfekta typer och oemotståndliga temperament, alla är friska och glada, hur skulle då DIN drömkatt se ut utseendemässigt? Och en extrafråga till alla uppfödare där ute; kämpar ni kanske lite extra för att uppnå era drömmar?
Min drömkatt är en brunsköldpaddtabby bicolor där färgerna består av stora tydliga fält med lite mer rött än brunt. Det är helt klart något speciellt med paddorna <3
En ljusbrun/blå bicolor eller en brun/blå mitted med bläs ❤️
S*KungsgardenCats Origin of Zakouma
S*KungsgardenCats Qiss Me Prince Milo
Är väldigt förtjust i tabby , hade en önskan om en lila eller choklad tabby bicolor
Min är choklad - lila mitte tabby. Det verkar vara svårt att få tag i.
Flera tabby-lovers där ute mer än jag alltså, kul att höra! De allra flesta jag pratat med tidigare verkar inte dela min förtjusning :P
En brun bicolor med det perfekta "V" i pannan och mörkblå ögon
Blå mitted, korrekt tecknad, utan bläs :)
Bruna tabbys, mitted, colorpoint, bicolor, och blåsköldpadda bicolor med stora fält av bägge färgerna! :)
brun bicolor skulle min favorit färg se ut.. mörk som en rejäl panda maskning med öron och ögon.. och fluffigt runt ansikte haha gosedjur
''My mission: to be so busy, loving my life that i have no time for hate, regret, worry, fret or fear.'' http://white-botanika.weebly.com
Tabby! Tycker dom är andlöst vackra….
//
Lena
Ska snart få hem min första sköldpaddsfärgade tjej. Hon är blåmitted och tabby. Ska bli spännande att se vad det kommer efter henne senare ;) Har inte varit i kontakt med rött och creme så mycket.
Annars tycker jag nog brun bicolour med öppet V. Ögonfärgen är viktig också.
Liselotte, uppfödare av ragdoll
www.wendeltassens.se
#11 Lycka till med din Padda:)) Alltid roligt att se hur dom utvecklas, och tabby också underbart!
#11 var inne och kollade på din hemsida🙂
En riktig liten docka:)) Jättefin❤️
Det här är min drömfärg och variant och har alltid varit (även om jag tycker om många andra färger/varianter också).
På bilden är min avelshona Rissla <3
Har haft flera vackra n 03:or genom åren… <3 Den allra första Ragdollen (efter många års planering och drömmar) som jag köpte var en snygg blivande avelshane som var n 03. Han la grunden till min uppfödning.
#14 otroligt vacker!!
Egentligen så är min drömkatt en perfekt typad svarttabby Maine coon med ett "vasst" uttryck. Eller i vilken färg som helst, bara typen och uttrycket är perfekt
#13# Tack för de snälla orden :). Nedräkning har börjat. #14# Rizzla är så vacker. Hennes dotter också :)
Liselotte, uppfödare av ragdoll
www.wendeltassens.se
Min drömkatt är stor och maffig i första hand, gärna lite kompakt med stora tassar och lång och silkeslen päls. Katten ska ha en stor och fin krage, öronen ska vara ganska små, rundade och brett placerade. Ögonen ska vara himmelskt blå. Teckningen som jag skulle önska mest är en perfekt tecknad blå bicolor med det bredare V:et som går igenom ögonen. Denna katt vill jag ha en dag :-)