Tovor i pälsen
Hej! Vår kära Lykke har fått två rejäla tovor under frambenen. Har upptäckt de lite sent fast jag borstar henne regelbundet. De är stora som en 50 öring ungefär. Någon som har tips hur man kan få bort dem? De verkar inte besvära Lykke och jag har försökt att borsta ut dem försiktigt men då tryter tålamodet för Lykke. De sitter så tätt inpå skinnet så jag tror inte man kan klippa bort de, vilket annars helt klart hade varit enklast. Kan det bli problem för katten om man låter de vara? Tacksam för råd/ tips.
För mig ha det alltid varit lättast att ta en hårtrimmer när tover sitter tät mot skinnet, klippa bort den i omgångar,ä man själv ä det inte att rekommendera att försöka med sax under frambenen
Jag klipper försiktigt isär tovorna men det förutsätter ju förstås att man har katter som gillar att bli pillad på, mina fläker ut sig villigt så länge man inte håller fast dem så det brukar gå bra🙂.
Jag klipper inte närmst huden, det brukar räcka med att hålla sig några millimeter ifrån.
Vi har kattungar 
Hemsida: http://helemicks.vikmarkens.se/
Trimma bort tovorna:) om dom sitter in till huden, tar man inte väck dom blir dom bara större:(
Tack för bra tips, har provat lite m trimmer nu och det verkar bra:-) Fast Lykke var inte lika bekväm, tror det är ljudet. Jag får ta lite då och då i några dagar nu så ska vi nog få bort dem.
Min har på samma ställe vid frambenen, nära huden så jag har inte rört dem. De verkar inte bli större.