Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett07-ragdollbilder
Läst 1131 ggr
Sansku86
6

där barnet är, där är Daisy

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Skrev tidigare inlägg om vår foderkatt, och hennes relation till kaninen som gick bort samt mössen. Hon har en ny bästis. Vår dotter på strax 16mån. Daisy fostrar henne, tvättar, och leker. Dottern är ibland hårdhänt, men Daisy verkar glömma det. Hon sover varje natt och dag bredvid, som en spinnande kringla. Underbara katt. Oss vuxna bryr sig katten inte om, jo, endast vid mat tillfällen..

Don't judge me, before you tried to walk in my slippers, on ice.

Förlägen

Trasan08
0

Men åh vad mysigt! :)

***************************************************************** Stolt o lycklig matte till:
S*Dragonfire Cora, S*Dragonfire Chubby Hubby, S*Louisedolls von Doc - Svante, S*Louisedolls von Grumpy - Noah

Vi har kattungar!

Stödjer  Kattvärnet - Haninge  

[[pimey]]
0

Sådär är vår hona med hon är mer med vår 3 åring än oss och husse vill hon absolut inte vara med av någon anledning :P

Sansku86
4

Jag var först osäker på om jag skulle låta katten sova med dottern, men de uppskattar båda "samsovandet". Jag samsover där bredvid, tagit bort ena långsidan på spjälsängen. Härligare katt hittar vi nog inte.

Förlägen

Sansku86
6

Men kolla <3
Imorse vid 5 vaknar jag, och ser detta. Daisy ligger och spinner högt, kändes som att hela spjälsängen vibrerade. Dottern trycker sig mot henne mer och mer.
Deras band verkar vara otroligt starkt. Kärlek!

Förlägen

SannnaH
0

Härligt :D

Selma67
0

❤️

Liselotte, uppfödare av ragdoll

www.wendeltassens.se

m.stjholm
1

Tänk på att fostra din dotter till att inte behandla djur som leksaker. Man får börja i rätt ålder. De förstår mer än vad man tror…

Sansku86
2

# 7

Det är nog en rätt självklarhet att man inte lär barnen att behandla djur som leksaker. Utan hon kan hinna krama till katten för hårt, eller klappa lite för hårt. Dottern är 1år och 4månader. Hon har inte lärt sig att hennes tag kan vara hårda. Vi visar henne, lär henne.
Hon är alltså så även mot oss föräldrar och systern.
Daisy säger ifrån om dottern kramar till för hårt, och vi säger nej och visar hur man klappar istället.
Klappa fint är väldigt poppis nu, samt "stångas". Trycka huvudet mot våra huvuden, eller Daisy.

Förlägen

Lena129
3

Nu har jag tittat igenom alla bilder - och alla visar sovande bebis och sovande katt - så jag förstår bara inte varifrån #7 kommentaren kommer ifrån….???

Ibland kommer det så tråkiga kommentarer i detta forum att i alla fall jag tappar lusten till att komma tillbaka och skriva/läsa igen.

//

Lena

[[pimey]]
1

#7 jisses ser det ut som om barnet är elak med katten? Tror nog TS vet hur hennes dotter ska uppfostras när det kommer till djur det behöver du inte läxa upp henne för. Min 3 åriga son älskar våra katter och springer runt med dom jämt och de finner sig i det och på nätterna så sover de med honom

Trasan08
1

#7  Otroligt onödigt inlägg.  Det enda man får se är att barnet sover med katten.  Du har ingen anledning till att oroa dig.

***************************************************************** Stolt o lycklig matte till:
S*Dragonfire Cora, S*Dragonfire Chubby Hubby, S*Louisedolls von Doc - Svante, S*Louisedolls von Grumpy - Noah

Vi har kattungar!

Sansku86
3

Håller med om att nr 7 inlägg var rätt onödig.
Skulle nu vår dotter "plåga" katten så, skulle hon mest troligt inte dras till dottern som en magnet. De har ett såpass starkt band, de leker tillsammans. Katten bär leksak till dottern, som dottern kastar iväg. Daisy tvättar dottern. Daisy placerar dotterns huvud mellan sina framtassar, och tvättar håret på dottern. Spinner högt.

Förlägen

[[pimey]]
1

Så roligt att läsa TS :)

Sansku86
3

Detta såg jag kl 4 inatt. Rädd att de kväver varandra, men är nog ingen större risk :D

Är bara mys. Tänk vad stort för en 1åring att ha ett djur, som sin egen, från start?

Förlägen

Trasan08
0

#14  Så mysigt!  Så länge ni håller lite koll så ska det väl inte vara någon fara för dom att sova tillsammans.  Ger väl barnet lite extra trygghet kan jag tänka mig. :)

Vi har kattungar!

Lena129
1

Lyckligt det barn som får växa upp med en underbar ragdoll som sin bästa vän!

//

Lena