Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett04-uppfödning-och-genetik
Läst 908 ggr
Jozie03
1

Mys bebismage :-)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Så här rund är min lilla fröken. Hon ska ha bebisar i vecka 14. Hon är rätt liten och smal i vanliga fall, och nu är hon gigantisk. Hur många små kan det vara därinne?? Spännande!

[Satoja]
1

Oh så mysigt!

Jag har en brun colorpoint hona jag med som också ska ha kattungar i vecka 14, men det syns ingenting på henne. Hon har gått upp 1 kg sen start så vi tror det blir 4 st. Hur mycket har din tjej gått upp?

Martyparty
1

Åh så mysigt! Jag är helt avundsjuk. Jag vill också mysa med bebismage :)

SE*Astinis Ragdoll

Jozie03
1

Hon har gått upp 0,9kg senast jag vägde henne. Magen har kommit nu på bara senaste dagarna. Hon är mkt "smidig" om magen i vanliga fall. Jag tror själv på 3-4st. Mysigt är det!

[Isadolls]
1

Skulle tippa på 4-6 ungar :))

Selma67
1

Ja det kan verkligen vara olika. Jag har också en hona som väntar nu. Hon är lång i kroppen och har en känsla av att då kan de dölja det lättare. Med sin första kull gick hon upp 1,5 kilo och var rund som en boll. Och så kom det två kattungar! Denna gången syns det knappt. 

Jag har slutat gissa :)

Liselotte, uppfödare av ragdoll

www.wendeltassens.se

Jozie03
1

Hahaha, nä. Det är bara lite gissning på skoj. Det går ju inte att veta alls :-) Jag vet en hona som knappt gick upp och inte hade någon mage att tala om, hon fick 9 bebisar…