För tidigt födda
Natten till igår (24/3) fick jag en ragdollkull som kom en vecka för tidigt, de föddes på dygn 58…tre stycken jättesmå bebisar.
Nu kämpar de och jag och mammakatt för att de ska klara sig. Varje dag de överlever är en dag närmare mål - att de ska bli pigga och kraftiga kattungar som klarar sig med mammakatt, utan hjälp från mig. <3
Välkommen att följa dem på min blogg om ni vill vara med och heja på och se hur det går för mina minikattungar.
Kattungar födda före dygn 58 överlever sällan, men dessa som kom på dygn 58 kan ha en chans. :)
Tips och råd mottages också tacksamt från er som varit med om för tidigt födda kattungar!
(Bloggen handlar om alla mina katter så det är inte bara om de små i Y-kullen…men just nu är det dagliga uppdateringar om dem.)
Lycka till med dina små gryn
Håller tummar! <3
Tack. Den största ungen, Yoda, har jag gott hopp om, men de andra två kan gå precis hur som helst….
Håller verkligen tummarna för att de ska klara sig alla tre, även lilltjejen! Kämpa på! ❤️
Håller alla tummar jag kan!
SE*Astinis Ragdoll
Här hålls alla tummar också. Tittar in till bloggen 50 ggr om dan för att kolla…
Det är aldrig roligt som uppfödare att förlora födda små varelser, det är hemskt.
Tänker på er alla!
//
Lena
Håller alla tummar jag kan. Även min 4åring här hemma håller sina små tummar. Vi följer er och hoppas på det bästa <3

Håller alla tummar och tassar vi kan!
***************************************************************** Stolt o lycklig matte till:
S*Dragonfire Cora, S*Dragonfire Chubby Hubby, S*Louisedolls von Doc - Svante, S*Louisedolls von Grumpy - Noah
Vi har kattungar!
Stödjer Kattvärnet - Haninge
Här hålls tummar och tassar också för de små pälsklingarnas skull!
Don't judge me, before you tried to walk in my slippers, on ice.

Tack för att ni håller tummar och tassar och allt ni har! :)
Än så länge lever alla… :)