Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett02-allmänt-ragdollsnack
Läst 961 ggr
Myrrami
2014-04-02 20:15
0

Försäkring

Jag skulle tycka det vore roligt att veta varför ni har valt just det försäkringsbolaget ni har. 

Jag har Sveland i dag och har haft det de senaste 10 åren. Det tickar bara på och det har fungerat bra när det har varit något problem.

Enda vi inte har varit ense om är att jag tycker att jag borde ha fått ut på försäkringen när min tilltänkta avelskatt visade sig ha HCM så att jag fick kastrera honom. De menar på att eftersom han inte har haft någon kull kunde jag inte få ersättning för det medan jag menade på att det är just på grund av HCM han inte bör få någon kull.

Det är lätt att bara låta det rulla på och välja det uppfödaren har haft.

Så nu undrar jag. Vad har varit det avgörande i ert val av försäkringsbolag?

SannnaH
2014-04-02 21:08
0

Har valt Agria, främst på grund av att de inte sänker ersättningen när katten blir äldre. Har ännu aldrig behövt använda den och hoppas jag slipper det i framtiden med :P

Lena129
2014-04-03 05:12
0

Sveland p gr a att Agria behandlade mig som ett svin. Nu har Sveland utvecklat sina försäkringar så att dom får mer av Agrias innehåll. Borde sätta mig in i alla ändringar men har inte gjort det…..

//

Lena

Martyparty
2014-04-03 09:12
0

Jag har Agria. När jag skulle försäkra min första katt för några år sedan (Tidigare har vi bara haft huskatter inom familjen som min mamma inte ville försäkra) så försökte jag sätta mig in i villkoren i de flesta försäkringsbolagen. Jag tyckte då att det var Agria som hade de villkor jag ville åt. Vi har alltid haft Agria åt våra hästar också. Jag har hört en del dåligt om dem i vissa fall, men vi har aldrig haft det minsta problem. Då har vi ändå haft en ponny som utnyttjat sin försäkring till max med olika sjukdomar, och min nuvarande häst opererades nyligen och räkningen gick på nästan 30 000 kr. Jag behövde bara betala ca 7000 kr vilket kändes helt okej. Den gången bad jag dock min veterinär ringa deras veterinär innan operationen för att bekräfta att det skulle gå igenom.

SE*Astinis Ragdoll

[Isadolls]
2014-04-03 10:30
0

Jag har valt att ha folksam, då jag haft dem i många år aldrig haft problem med dem:)

LisaKanin
2014-04-04 09:38
0

Dina försäkringar. Bra villkor, tom rehabilitering och sjukgymnastik ersätts, 40 tusen i försäkringsbelopp, medicin ingår, och ca halva priset på premien jämfört med Agria, IF och Sveland. 736 kr per år och katt.

Junkan
2014-04-04 23:05
0

När katten är äldre ersätts endast max 10000:- Detta är anledningen till att jag har agria, det är ju när katten börjar bli gammal man behöver en bra vetrinärvårdsförsäkring. Dina försäkringar trappar ned redan vid 7 års ålder. 10000:- är ingenting idag!

LisaKanin
2014-04-04 23:31
0

#6 ja det är ju en nackdel men då får man byta bolag eller hosta upp pengar då om det skulle behövas. Jag gör hellre det eftersom det är så stor skillnad i premie och 7-10 år är en lång tid.

[Isadolls]
2014-04-05 10:19
0

Har också 40000 i förs.belopp. Sk. dubbel veterinärvård:))