Kattuppfödare
Undrar om någon vet hur en kattuppfödare har sina katter, i burar, särkilda rum, eller låter dom vara i hela huset.
Jag gillar Jörgårdens blogg! Här kan man följa kattungens uppväxt.
Hur andra uppfödare har sina katter får man kolla själv.
Angående bur, saxar från Jordbruksverket:
Burar: Katter får inte förvaras i burar annat än vid transporter och i samband med utställningar och tävlingar. Buren ska vara minst 0,5 meter lång, 0,3 meter bred och 0,35 meter hög.
Övriga regler för katthållning:
//
Lena
Våra katter är familjemedlemmar och har tillgång till hela huset. Enda gången någon är instängd är då det är parningsdags. Burar är förbjudet!!
Våra katter går också i hela huset. Har också ett eget sk. kattrum som jag använder ibland vid parning, eller när kattungarna är lite större och får röra sig lite friare, innan dom får tillgång till hela huset:)) Burar är enl. lag förbjudet :((
Mina katter är våra familjemedlemmar och lever därefter. De har självklart tillträde till hela huset och kattungar som föds introduceras steg för steg att vistas i större utrymmen.
Har man inte den möjligheten ska man inte heller ha en uppfödning (min åsikt)
Det finns inte i min värld att man håller katter i bur och idkar uppfödning och jag skulle aldrig köpa utav en sådan uppfödare eller rekommendera någon annan att göra det.
Vi har kattungar 
Hemsida: http://helemicks.vikmarkens.se/