Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett02-allmänt-ragdollsnack
Läst 1149 ggr
1ebbs
0

Kattmynta leksak

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min lilla ragdoll kille fick denna kattmynta boll i present och han är helt tokig i den! Han lyckas tappa bort den hela tiden så att man får leta i hela lägenheten efter den haha. Så skulle behöva köpa fler.. Men hittar den ingenstans? Någon som vet vart man kan köpa dessa bollar? Haha när jag skulle ta kort på den så ville han ju leka med den :)

1ebbs
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En till bild.

[Isadolls]
0

Fungerar säkert med vilken leksak som helst som innehåller kattmynta:)) Just denna vet jag inte var den är köpt. mina katter älskar alla leksaker som innehåller kattmynta;)

1ebbs
0

Har köpt andra leksaker som har kattmynta men han leker knappt med dom faktiskt, denna är favoriten :)

Myrrami
0

Då är det inte säkert att han leker med en ny heller även om du hittar en lika dan. Det är lite som barn med deras gosedjur. Det skall vara den gamla slitna annars kan det vara.

1ebbs
0

Kanske inte men vill testa i alla fall om kag nu hittar den någonstans haha :)

Myrrami
0

Om du är lite händig kan du testa att sy en liknande med kattmynta i. Då behöver du inte köpa nya hela tiden utan bara sy efter hande kommer bort.

1ebbs
0

De hade ju varit praktiskt om jag bara kunde sy.. Får lära mig det :(

Myrrami
0

Om du eller någon du känner har en symaskin är det enkelt eftersom sömmarna ligger på utsidan. 

Köp lämpligt tyg, du borde kunna få det billigt eftersom du kan köpa stuvbitar (små bitar som blivit över). Måtta lite på bollen du har för att få samma mått. Sy med en ganska tät raksöm så att kattmyntan inte trillar ur. Kolla med de i affären där du köper tyget så att det inte är ett tyg som rimpar för mycket eftersom det då kan bli trådar som katten får i sig. Om det är ett sånt tyg måste du sicksacka kanterna. De i tygaffärerna kan säkert komma med massa bra tips.

Det du bör tänka på när du syr egna leksaker är att det inte skall kunna läcka stoppning och att katten inte skall kunna dra av trådar. 

Annars är det bara att testa dig fram och se vad din katt gillar. Kattmynta att stoppa dem med finns i de flesta djuraffärer.