Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett03-hälsa-beteende-och-skötsel
Läst 605 ggr
moddes
0

Hård kula bara några timmar efter kastrering

Jag har sökt runt lite på nätet där folk upptäckt knölar vid operationssåret efter kastrering, men då vad jag kan utläsa några dagar/en vecka efter operationen. Min lilla tjej kastrerade för bara några timmar sedan och har redan en hård kula. Hon hann slita lite i stygnen (ej självupplösande) och har redan börjat hoppa upp och ner från stol/säng/soffa, men är fortfarande väldigt lugn. Bör jag avvakta och se om det lägger sig? Tänker främst eftersom det dykt upp bara ett par timmar efter operationen.

kidallday
0

Jag är inte jätteinsatt i kastrering vad gäller honkatter, men jag har hört att det kan bli en liten knöl efteråt. Är den stor som en ärta så brukar det vara en liten svullnad som bör lägga sig efter 1-2 veckor, men det kan också vara ett bråck, var, eller liknande så om jag vore du skulle jag kontakta veterinären som utfört operationen :)

Lycka till!

moddes
0

#1 Tack för svar. Nu när jag försöker hitta kulan har den minskat rejält då jag knappt kan känna den, väljer därför att vänta tills imorgon innan jag tar kontakt med veterinären :) Hon är pigg och har ätit, dock inte lika nöjd över kragen hon fått ;)