Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett09-recensioner-och-tips
Läst 2269 ggr
kesobanan
0

skaffa ragdoll-bebis

Hej! Jag funderar på att skaffa mig en ragdoll när jag flyttar hemifrån (förhoppningsvis inom en snar framtid) men jag har lite funderingar och vill också gärna ha lite mer tips och tankar från er som har ragdoll 🙂

Läste att en ragdoll passar bra som innekatt, stämmer det?
När man skaffar kattunge antar jag att det är bra om man är hemma en del med katten i början, hur viktigt är det och hur länge behövs det ungefär?  Klarar dom sig ensam under dagarna när man jobbar? Vad behöver jag skaffa/tänka på?
Som sagt, kom gärna med andra tips, tankar och erfarenheter. Sånt som är bra att veta och tänka på helt enkelt 🙂

/Julia

Dream as if you'll live forever.. Live as if you'll die tomorrow.

Trasan08
6

Kul att du vill skaffa ragdoll! :)

Ragdollen passar utmärkt som innekatt precis som dom flesta andra katter.  Du har inte tänkt på att skaffa två katter?  En kattkompis är nästan ovärderligt för en kattunge tycker jag. Om du inte har råd med två ragdolls (dom kostar ju en slant) så kan du ju kolla in katthemmet efter en unge i samma ålder.  Jag själv hade inte haft en kattunge ensam. Då hade jag nog kollat efter en omplaceringsraggis som ville vara själv, det finns ju dom också.

Tänk på att radollen ska levereras med stamtavla, vaccinerad, maskkollad eller avmaskad, besiktad och föräldrarna ska vara hälsotestade. Kom ihåg att försäkra kissen också!

***************************************************************** Stolt o lycklig matte till:
S*Dragonfire Cora, S*Dragonfire Chubby Hubby, S*Louisedolls von Doc - Svante, S*Louisedolls von Grumpy - Noah

Vi har kattungar!

Stödjer  Kattvärnet - Haninge  

Lovalia
0

Vi skaffade vår första ragdoll förra sommaren han levererades i samband med att vi hade vår semester så vi skulle vara hemma med honom de första veckorna. Tog hem honom den fjärde augusti och han var underbar, men jag ville ju inte lämna honom själv som längst var vi borta 25min och jag hade dåligt samvete insåg då att jag inte kommer vilja lämna honom själv. Vi bestämde redan då att han måste få en kompis och vi kände att valet av en till ragdoll var självklart! Och att vi skulle vänta på en av höstens kullar från samma uppfödare. Några dagar efter att vi hämtat honom så hade vår uppfödare fått ett återbud om en liten brun mitted hane i samma kull och vi bestämde oss för att köpa honom också. Bästa vi någonsin gjort är att köpa två raggisar de har sån glädje av varandra! Och rasen är den bästa man kan ha, älskar mina två pojkar! Rekommenderar verkligen att skaffa två katter för de har sån glädje av varann!