Badproblem
Nu har Emmy just fått ett välförtjänt bad. Han var jätteful :p
Men. Jag smeta in honom i diskmedel 2 ggr, shamponerade 2 ggr samt sköljde mycket emellan och mängder i slutet. Och ändå är han fet i svansen och kanske lite på ryggen.
Vad ska jag göra för att få honom riktigt fin och slippa fet päls?! Domarna är ju mindre förtjusta i ful päls… *fick inte aaaalls massa banning på pälsen förra utställningen*
Duschar inte katter, men däremot hundar med euroshoppers människoschampo när de är riktigt lortiga. Pälsen blir så ren att den gnistrar.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Han har fetsvans!! Efter badet så pudra in babypulver eller torrschampo där han är fet och låt det suga in sedan så borstar du bort överflödet! Rör inte där för mycket och bada inte svansen nå mer då bildas det mer fett bara. Jag pudrar min hanes svans regelbundet för att han ska slippa få fetsvans
Men hur ska jag kunna bada honom om jag inte kan bada svansen? 🤔
Säger bara Groomers goop! Är kanon vid fetsvans 🙂 Smeta in och låt verka en stund innan badet.
Alltså jag menade att du inte ska behandla fetsvans med schampoo och sånt för då blir det värre ;) mer vatten mer fett! Goop är också bra men jag själv upplever pulver minst lika bra!
Torrshampo tycker jag fungerar rätt bra :)
Så, bada som vanligt, men inte gå lös på svansen med shampo och vatten annars? Det borde jag kunna klara :)
Precis sedan när han är torr å fin så använder du torrschampo på svansen :)
Hej,
Jag håller med ovanstående, fetsvans behandlas med torrschampo. Min hane hade stora bekymmer men det löste vi enkelt med det här torrschampot, som för övrigt är kanonbra och drygt.
Vi har kattungar 
Hemsida: http://helemicks.vikmarkens.se/
Kan också inflika med att jag använder gimperts torrschampo det är super! Speciellt vid utställningar :)