Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett02-allmänt-ragdollsnack
Läst 1738 ggr
Pansy
0

Hjälp mig välja namn!

I veckan hämtar vi vår första Ragdoll (blå mitted hane), men vi har fortfarande inte valt ett namn! Min pojkvän som är framtida fysiker vill ju förstås ha ett namn efter någon fysiker/matematiker och det har jag gått med på, men nu har vi flera alternativ och alla känns rätt på sitt sätt så nu vill jag ha hjälp för att slutligen kunna bestämma mig :) Vilket klingar bäst i era öron?

Våra alternativ på namn är:

Tesla

Fermi

Pascal

Pansy
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är för övrigt en bild på lillkillen som uppfödaren skickat till oss :)

Shelsy
2

Tesla! :-)

[[pimey]]
0

Pi ;)

Vovisch nr2
1

Jag tycker både Tesla & Pascal är fint men Fermi låter inte så bra i mina öron.. Grattis och lycka till med "bebisen"! :)

-Hälsning Jossan, medarbetare på bichon ifokus-

nakizagg
0

Tesla definitivt. Passar bra som kattnamn

VildaVittra
0

Fysiker? Då skulle jag döpa katten till Schrödinger.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Tjeja
1

Tessla jue! 😍

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

[Sockertoppens_kaniner]
0

Fermi tycker jag är jättesött och passar till den lille killen! :)

Martyparty
0

Är det bara hos mig som Tesla är ett tjejnamn? Fint annars :). Tycker Pascal är finast, men Fermi är också fint.

SE*Astinis Ragdoll

HagensYeats
1

Pascal! ;)

[Sockertoppens_kaniner]
1

#9 Tycker också att Tesla låter som att tjejnamn, väldigt fin i alla fall! :)

kidallday
0

För mig är Tesla också ett tjejnamn, mest för att jag känner till en raggishona som heter det ;) Jag gillar namnet Newton, annars tycker jag Pascal :)

[Isadolls]
1

Pascal passar bra 😉

Tjeja
0

Newton vore väl supergulligt den lilla killen!

Shelsy
0

Jag läste lite väl snabbt, trodde det var en flicka. Tesla som jag svarade längst upp är ett flicknamn för mig.

Pansy
1

Tack för era svar! Alla dessa är ju efternamn så jag själv ser inget konstigt med att en kille skulle heta Tesla (se Nikola Tesla). Jag ser dessa som unisexnamn :)

Jag är fortfarande lite fram och tillbaka, så jag tror att vi väntar tills vi har hämtat honom. Vi kanske ändå ändrar oss då ;)

Pansy
0

Jag gillar också Newton men tycker att det är för vanligt, åtminstone här där vi bor.

[Djupdal]
0

Grattis! Maxwell är en favorit. :)

Tjeja
1

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag ser inte heller Tesla som något flicknamn.. det är ju som sagt ett efternamn

Einstein är väl rätt vanligt också för övrigt kanske?

Annars kanske det vore kul med en liten allitteration..Får idé

Dr Snuggles 😃… du vet sagouppfinnarvetenskapsmannen?..

Samtidigt som snuggle på engelska betyder gosa/mysa.. och det passar ju absolut på en gosig raggis!

Titta här:

Pansy
2

Haha bra där! Jag tror däremot att det blir Fermi (efter Enrico Fermi) ändå. Vi hämtade honom igår kväll och det var det enda namnet han lyssnade till. Sedan pratade vi om pannacotta och då reagerade han också, då testade vi även säga biscotti och andra italienska ord. Han lyssnade noga på alla dessa så vi tänker att han måste vara italienare :)

Tjeja
0

ha ha ha.. vad gulligt! Min ena pratar franska och den andra hebreiska och japanska så vaffö inte? 😉😃

brawina
0

Kanske en dum fråga men är inte katterna döpta när man köper dom??

Pansy
0

När uppfödaren registrerar ungarna bör de ju ha namn, men det är ju bara på papper. Det är inget som måste bli ett tilltalsnamn i nya hemmet om man inte vill.

Denna kommentar har tagits bort.