Lilla Andromeda
Jag älskar ju GoT, det är iofs inte en film men.. ;) Sansa och Arya är fina namn tycker jag!
Så fin ❤️
#1 Åh vi älskar också GoT här hemma!! :) Jag gillar varken Sansa eller Arya i serien… Men tjej-namnen där är definitivt något att kolla upp! Tack! :)
#2 Ja, visst är hon 😍
Undrar hur hon kommer se ut när hennes täckning är klar. Någon som vet?
#3 Är ganska dålig på att se färger, så någon får väl rätta mig om jag är ute och cyklar, men det ser ut som en brunsköldpaddstabby mitted (f 04 21). I så fall blir nog de ljusa fälten på nos, panna och kropp röda till slut, men det röda brukar kunna ta lång tid på sig, upp till ett år ibland. Det ljusa på nosryggen skulle kunna vara vitt också, som en slags bläs, men det är svårt att se på bild och jag gissar på rött.
Och Grattis såklart! :)
#5 Jag skulle lita mera på uppfödaren än på mig om jag vore du. ;) Om inte föräldrarna har något rött så kan inte ungarna få det heller.
Detta är en brunsköldpadda mitted tabby:) Rag f 04 21. Då får dom både brunt och rött i pälsen. Var själv intresserad i denna då jag letade efter en padda till avel:) Hon blir säkert jättefin:)) Då mamman är en padda själv så kan hon få paddor!
Åh vad gulligt! :) Ja, hur hennes täckning än utvecklar sig kommer vi här hemma givetvis tycka att hon är finast i världen! ❤️ Åh, vad kul! Men jag och min sambo är inte uppfödare och har förstått att det är väldigt starka åsikter om att då inte hålla på med kullar m.m?
Grattis till en underbar liten tjej! <3:D
Såg att denna sötnos fanns ute för försäljning igen:(
Va? Redan? Varför ska du sälja henne TS?? :(
Det är nog inte TS som säljer i så fall pimey, eftersom det inte gått 3 veckor sedan trådstart. Det har väl bara blivit ändrade planer kan man tänka, som det ju kan bli ibland, så det är bara att slappna av igen. 
Det är uppfödaren som säljer enl. annonsen pga återbud;)
Hej!
Tyvärr fick vi inte ihop det här hemma. Jag kämpade jättemycket med att få ett jobb-pass bytt den 9/6 så att jag och pojkvännen kunde åka och hämta henne (hon bor 3.5 h bort och varken jag eller han har körkort så vi var beroende av min syster också, alla andra våra släktingar är utomlands) - till slut gick det att byta - men sedan visade det sig att det inte gick i alla fall och så har jag dessutom fått jobb på annat håll, och allt blev bara så rörigt - så jag sa till uppfödaren att det tyvärr inte går längre. Hade hon bott närmre hade det ju varit en annan sak, men nu var det ju så långt bort tyvärr. Vi hade tingat henne och allting (hon får givetvis behålla handpenningen utan sura miner från min sida) så jag tror och hoppas att uppfödaren inte blev sårad eller någonting. Hon och jag kom väldigt bra överrens och hade pratat massor så det känns tråkigt att det blev som det blev :( Andromeda är verkligen så fin och det var så jobbigt för mig att inse att det faktiskt inte går.
.. Meeen som turen i oturen hittade vi en uppfödare här i min stad! Endast 2 minuter bort från oss! Där katterna även är leveransklara 1 månad senare än Andromeda (så slipper vi stressa med mitt jobb, det är kaos nu på sjukhuset) så vi får hem två (japp, vi bestämde oss för att ta två istället 🙂) små katt-tjejer den 1/8 istället!
Jag har haft så dåligt samvete eftersom det kändes så bra med henne och jag blev verkligen kär i Andromeda. Men hur ska man göra när man inte har körkort, jag och pojkvännen inte synkar när det gäller lediga dagar (han kan verkligen inte byta pass då han är lite ansvarig nu när den förra ansvariga är på semester) och man ska hämta en katt som är över 3 h bort? 😕Det kändes bara lättare såhär.
En katt lever i många år och tar man in en katt i sin familj ska man utgå ifrån att man kan ta hand om den hela kattens livstid. Vad är det som säger att ni nästa sommar inte har kaos igen, åter jobb eller studier på annan ort? Varför inte vänta ytterligare några år tills ni har en mer stabil situation? Annars lär det ligga en ny blocketannons om ett år… Ta inte illa upp av mitt inlägg men tänk verkligen igenom ordentligt först.
#14 Grattis igen då! Jag hade nog faktiskt också ångrat mig i det läget, om det visade sig att min granne var ragdolluppfödare och hade ungar jag gillade. Varför gå över ån efter vatten, liksom. Tråkigt med sent återbud för den andre såklart, och fullt förståeligt om du inte står överst på listan där nästa gång ;) men sånt här är ju något som man vet kan hända redan när man bestämmer sig för att bli uppfödare. Kul att det blev två också. Lycka Till! :)
#15 Hm, kanske var otydlig - det var bara kaos och krångel under just de veckorna vi skulle hämta Andromeda - över 3 h bort - och vi är två ungdomar utan körkort. Vi kommer absolut inte ha problem med att ta hand om tjejerna då min killes jobb är 3 minuter ifrån vår lägenhet och han har långa raster, så om det kör ihop sig kan han gå hem och mysa om både han och jag jobbar dagpass t.ex. Vi kommer ta hand om dem jättebra.
#16 Kände precis samma! Det var så typiskt. Dessutom körde det ju ihop sig så, det kändes helt enkelt bäst så här! Nej, det förstår jag ju :( Men jag är säker på att lilla Andromeda kommer få ett minst lika bra hem som hon skulle få hos oss! Åh, tack så mycket! Här är sötnosarna:
#17 Go girl! Starkt att vara ärlig och berätta i detta forum, som stundtals känns lite väl fördömande i sin atmosfär. Jag tror att ni kommer att bli alldeles perfekta kattägare med mycket känsla och engagemang. Lycka till med sötnosarna, de är superfina! :-)
Håller med #16 och #18 🙂
Ett stort grattis till era nya familjemedlemmar! Superfina är dom ❤️
Oh, sötisar! Alla kattungar är så ruggigt gulliga!
Själv slängde jag mig på tåget från Göteborg till Östersund ca 11 dagar efter att jag kom hem från Japan, mitt under pågående mottagning på Chalmers för att hämta min grabb förra året xD Han var då 13v gammal. Aldrig ångrat en sekund <3
Men jag tycker att det är bra att ni gjort så som passat er bäst!
Linika: Vilken uppfödare köpte du av i Östersund? Jag köpte också en raggis där förra året :)
*Det blir som det ska*
Medarbetare på Gravid iFokus
LoAEmma: Strömskattens :)
Linika ååå vad kul, då har du en brorsa till Eliza som du ser på min profilbild! Hihi så han bor i Göteborg, vad kul!
Sorry för OT…
*Det blir som det ska*
Medarbetare på Gravid iFokus
#18 Åh, tack så mycket! :) Måste erkänna att jag övervägde att byta konto och anonymt skriva om de andra katterna (hahaha…), men till sist insåg jag att - varför ska jag bry mig om andras åsikter? Det är ju bara jag som vet hela sanningen ändå. Känns ändå jätteskönt att det finns förståelse för det är precis som du säger - vissa är väldigt snabba med att tycka - och de gör det inte snällt alla gånger. :)
#19 Tack så mycket!! Vi instämmer helt! :D
Fick ett sms från Andromedas uppfödare där hon berättar att hon har flyttat till en 20-årig tjej och hennes mamma - och hon har en katt-kompis också! Så det blev ju bra för sötaste Andromeda också. :)