Ragdoll 12 v vikt?
Är helt novis på iFokus och på ragdoll. Min lilla tjej är 13v och helt underbar! Tycker hon äter lite,-torrisar 30gr royalcanin + 4tsk blötmat, . Hon väger 1540gr är det en ok vikt? Funderar på att öka blötmaten , den slukar hon bums men torrisarna får jag truga. Vad tror ni som har mer erfarenheter än jag? Tacksam för synpunkter!
Jag skulle låta henne få fri tillgång till blötmat och endast ha torrisarna till godis. Bara hon är van vid blötmaten från uppfödaren förstås. Jag har två ragdolls som är torrfoderfrälsta och jag får truga med blötmat. Jag önskar jag börjat med blötfoder tidigare. Lycka till med din nya kompis !
Tror det är en ok vikt, mina kattungar jag har fött upp har vägt mellan 1300-1900gr.
Min senaste kattunge som jag har nu som är 12v väger 1800gr men är hane.
Tack för era svar! Uppfödaren hade rc torrisar så det har vi fortsatt med. Man måste" påminna" henne att äta. Blötmaten slinker ner utan vidare. Jag får kanske öka på det blöta ,vänja magen och sakta gå över till blötmat.Ska väga henne på lördag och se om hon gått upp. Annars är hon så gosig oc vill gärna vara nära. Det verkar vara en "lättskött" katt, helt underbar liten tjej
Låt maten stå framme, torrisar då hon äter när hon är hungrig
vill du ge blötmat bjud henne då å det morgon o kväl eller en gång om dagen
alla katter gillar inte den blöt sorten se bara till att hon dricker