Vad använder ni för foder?
Vilket foder har ni till era ragdolls? Jag fick royal canin med när jag köpte min men tycker det är för mycket spannmål. Så gick över till grizzlys canygan spannmålsfria foder. Men tänkte gå över till orijen, där var lite mer kött i det.
Vad anser ni om spannmålsfritt foder?
Vad för foder har ni till era?
Jag har Orijen, det började med att jag hade en bondkatt som inte tålde något foder. Efter massa försök lyckades vi få henne att klara av orijen. Sen dess har vi bara kört på det, jag har gått från 2 säckar (totalt 16 kg) / månaden till 1 säck / 2 ½ månader (totalt 18 kg). För mig blev det självklart att fortsätta på detta foder när alla mår bra av det och måste säga, WOW, vilka muskler de har nu!
Annars har jag även provat Brit Care/Brit premium, pro plan, ekanuba osv. Jag upplever att alla foder utan spannmål fungerar bra. Har sett positiva resultat med de flesta foder i jämförelse med Royal.
Jag använder Orijen och Porta21 sensible. Det är lite olika vad katterna föredrar här hemma.
Använder Applaws och Porta 21, fungerar bra;)
Applaws Chicken & Salmon och Applaws Kitten, mycket poppis här hemma 🙂
Orijen står högt i kurs här hemma. Märker att överflödshullet minskat, pälsen bättre och magen är perfekt. När jag har kull så ger jag kattungarna Applaws kitten, då detta är det enda fodret förutom Royal, som har små bitar. Önskar att fler fodertillverkare skulle tillverka foder för första start.
Liselotte, uppfödare av ragdoll
www.wendeltassens.se
Applaws och mjau ger jag till mina killar :)
- Mvh Emma
Barf :) Torrfoder som godis, just nu RC Sensible och Orijen. Blötmat när jag inte hunnit göra ny barf, oftast Mjau eller Pussi.