Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett14-ot-off-topic
Läst 2310 ggr
Starfall
7

Älskade Gizmo :)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Jag har en huskattunge på 4 månader som är en blandras mellan ragdoll och norsk skogkatt. Hoppas det är okej att jag visar honom här? Annars får ni väl radera inlägget.. hur som helst, han heter Gizmo och är i färgen brun bicolor. Har aldrig träffat en mysigare och lugnare katt än honom, och då är jag ändå uppvuxen med ett gäng huskatter i familjen. Jag är så nöjd med honom! Inom ett år har jag förhoppningsvis flyttat till större lägenhet och då kanske det blir en kompis till Gizmo :) men då blir det en renrasig med stamtavla. Att jag skaffade Gizmo var inte planerat, hade tänkt skaffa katt men inte riktigt än. Men så träffade jag lilla Gizmo och mitt hjärta smalt. Förmodligen tycker ni det är galet att köpa en ej renrasig katt, men jag valde att göra det och det ångrar jag verkligen inte. Om två månader är det dags för kastrering, men har inte vågat säga det till honom ännu ;) (Lägger tråden i kategorin off topic då det handlar om en huskatt)

Starfall
8

Min stiliga lilla Gizmo :)

Starfall
5

Söt!

Starfall
7

Gullungen somnade i min famn :)

OberonsMatte
12

Han är förstås jättefin och jag är säker på att han är helt underbar i sin personlighet!

Det gläder mig dock att du väljer att kastrera honom och inte utnyttjar hans utseende i vidare oregistrerad avel!

Sajtvärd Katter iFokus

Denna kommentar har tagits bort.
Holtan
2

Väldigt fin kisse du har! :D

raggedolly
2

Han är super söt!! :D

Starfall
5

Nu är Gizmo 6,5 månad gammal och han blev kastrerad 8 januari. Allt gick bra och han har varit precis som vanligt hela tiden :) jag valde även att öronmärka honom, så nu är han både märkt och chippad. I dagsläget väger han ca 4,5kg.

Starfall
2

Vacker pojke :)

[Djupdal]
1

Tror nästan att majoriteten av alla raggisar är mera skogis än vad han är, om du missförstår mig rätt. Tycker han är jättefin.🙂

Lena129
1

Men är han inte väldigt lik min Panda? ?♥♥

//

Lena

Marie77
1

Jättefin :)

Starfall
0

Gizmo tackar för alla fina komplimanger! :) #10 Förstår hur du menar :) Ser själv inget skogisliknande i hans utseende. Dock tycker jag att hans nosparti var rätt smalt när han var mindre, men det kanske även ragdollkattungar brukar vara :)

Starfall
1

Gizmo 9 månader :) börjar bli en stor kille nu!

Starfall
2

Vacker Gizmo

Starfall
1

Sötnosen! (Han sitter och tittar på akvariefiskarna, därav han ser så fokuserad ut ;)

Myrrami
0

Han har verkligen blivit jätte vacker!

Starfall
0

Nu är Gizmo 13 månader och livet leker! :) Han är en riktig liten charmör som älskar att busa med kompisen Frankie, en Shetland sheepdog.

Starfall
0

.. Och som ni nog ser så har han fällt en massa päls. Men den växer väl ut igen när kylan närmar sig, förmodar jag :)