Ragdolluppfödare i mellansverige?
Hej!
Jag tror jag skrev inlägget fel först, så försöker igen:-).
Vi är en liten familj som hoppas på utökning framöver. Jag har tittat på några uppfödare i närheten av där vi bor men skulle vilja höra om någon här kan rekommendera en bra uppfödare i mellansverige? Skriv gärna relationen till uppfödaren och hur er katt ni köpt är.
/S
Ingen som har erfarenhet från någon uppfödare i de trakterna?
Tror de bästa är att bilda sig en egen uppfattning och söka efter en uppfödare efter eget(ditt smak o tycke) än fråga andras relationer..
Finns många liknande inlägg som ditt med många bra svar för någon vecka sen .. kolla på äldre inlägg här i forumet. Bara ett tips.
Du kan även kolla på ragdollklubben och scandinavian ragdoll club om du inte redan har gjort de då de finns uppfödar register där och skicka personliga mail samt var tydlig med ditt syfte med katten ..gärna längre ä 2 raders mail då de flesta uppfödare inte svarar på korta mail.
Lycka till med jakten
Hemsida www.amadeusdolls.se
Hej, Tack för svaret! Absolut ska jag även kontakta lite olika uppfödare häromkring. Jag tänkte dock att det skulle vara intressant att höra andras bild av uppfödare både före och efter köpet. Jag har redan varit in på flera uppfödares hemsidor inom 50 mil från oss men det känns som en djungel. Alla katter är så otroligt fina. Vi har i första hand tänkt oss en sällskapskatt, men utställning är/kan också vara intressant. Viktigast är, för oss, att vi får en frisk katt med bra temperament och en uppfödare som gärna svarar på frågor och funderingar även efter ett eventuellt köp om det skulle vara något. Jag ska söka i forumet som du tipsade om:-).