Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett02-allmänt-ragdollsnack
Läst 1598 ggr
Milliz83
0

Hitta en omplacerings katt?

Vi behövde tyvärr avliva en av våra katter i måndags. Så nu har vi kvar en överaktiv 10 mån fertil ragdoll pojke och en 10-årig perserkatt. Med tanke på hur mycket energi adhd raggisen har, så räcker inte vi människor till när det gäller bus. Behöver väl inte gå in på att min stackars gamla perserkatt inte heller räcker?

Vi behöver alltså en ny katt. Jag har totalt förälskat mig i raggisar, så en till sån vore helt underbart. Tyvärr har jag varken ork eller råd att skaffa en kattunge, så en vuxen omplacerings katt vore helt perfekt. Men vart hittar jag en sån????

Jag har kollat runt på ragdollklubben, scandinavianragdoll och börjat söka på blocket. Jag kan även tänka mig att vara fodervärd, så har en sida på FB som heter "Fodervärd för raskatt sökes"  där jag tänkte skriva några rader. Har ni några andra idéer till vart man kan hitta katter? Eller kanske ni har någon/känner någon som behöver ett nytt hem?

Vill klargöra att vi söker en ny familjemedlem, så vi tänker inte ta första bästa katt. Vi vill ha katten som är perfekt för oss och vår familj. Maken önskar sig en säng katt som sover bredvid honom och som kommer när han ropar. Jag och min ragdoll bebis vill ha en ung katt som orkar med hans bus. 

Det är (tackolov) inte bråttom att hitta en ny kattkompis. Jag är kattvakt åt syrrans katt. Hon har fått en vattenläcka på lägenheten och bor på hotell. Kommer ta minst 1 månad till innan lägenheten blir klar. Och denna värme gör att t.o.m. adhd katten mest sover om dagarna….

[Isadolls]
1

Har en hane blå cp till omplacering , kastrerad men han är 3-4 år gammal;)

Milliz83
0

Blått är fint, att han är kastrerad är bara skönt. (det räcker med 1 fertil pojke i huset). Helt ok ålder. 

Gick in på din hemsida för att se om jag kunde hitta bilder. Såg att du bor i Halmstad, stämmer det? Vi bor i Katrineholm, 40 mil á 4h bilresa iväg…. Behöver ha lite mer info innan jag kan säga att jag är intresserad. 

Jag är dock redo att åka över halva Sverige om jag hittar den perfekta familjemedlemmen. Åkte 30 mil för att hämta hem min nuvarande raggis bebis…

Denna kommentar har tagits bort.
Milliz83
0

Vad har han för temperament? Jag behöver en lugn och gosig katt som motvikt till den överaktiva saken jag har här hemma….

[Isadolls]
0

Han är rätt lugn:)

Lever just nu ihop med min dotters hona som är väldigt bestämd

dam.

En fråga bara… har ni småbarn?

Milliz83
0

Nej, vi har inga barn. Vi planerar att bara ha pälsbebisar även i framtiden. 

Jag är en 30 årig tjej, bor med min man i en stor 2:a mitt i Katrineholm. Våra 2 pälsbebisar består av Royce, den 10 åriga perserkatten (som jag haft sen han var liten) och den nya bebisen i familjen, en 10 månaders ragdollpojke som heter Cassiuz (kallas för räkan). Pojkarna är enbart innekatter men har tillgång till en innätad balkong. För att bli av med räkans energi tar jag honom på en 5 min bilresa ett par ggr/vecka för att komma till ett grönområde där vi promenerar i sele.

Båda pojkarna är mina bebisar, inte makens. Katten som fick somna in var mest makens, så det är egentligen han som letar katt. Han behöver ha en bebis att älska, så att det kanske blir en "galen kattmänniska" av honom också, precis som jag är…

Vad han söker i en katt är en som älskar att sova/gosa i sängen, som kommer när han ropar och som gärna är pratglad och pratar tillbaka vid tilltal. Är det något som din blåa pojke kan erbjuda?