Välkommen hem Frasse!
Igår hämtade jag hem nya familjemedlemmen S*Gunbertus Fraciel Fromzon "Frasse" som varit avelshane hos S*Norrtassen's. Jag blev på en gång kär i hans yttre när jag såg honom på bild, men när jag träffade honom i tisdags så blev jag förälskad. Han hörde hemma hos mig, det kände jag på direkten. Han påminner så hemskt mycket om första katten i vår familj, Morris, som var en norsk skogkattsblandning från Norge.
Nu bor han dessutom för första gången tillsammans med en hund, och det sköter han utmärkt. Han vill busa med min lilla tös nästan hela tiden. Hon är i samma storlek som han själv, så det underlättar lite förstås. Min huskatt Nessa surar fortfarande och håller sig på håll, men det ger med sig. Hon trivdes inte alls som ensamkatt, så hon kommer snart att visa sig uppskatta sällskapet.❤️
Ja men jösses, honom förstår jag att du blev kär i! !
//
Lena
Åh frasse är pappa till våra goa killar (S*Norrtassen's Lexus och S*Norrtassen's Neo). :)
#7 Men oj så kul! Är de lika goa, snälla och underbara som pappa Frasse?😍
#8 Ja det är de verkligen :)
Skulle även skriva att Neo har en syntetråtta som han gärna leker med och bär runt på :) Tror dock att han skulle bli lite rädd om han fick träffa dina fina tamråttor ;)