Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett: 02-allmänt-ragdollsnack
Läst 1488 ggr
Lena129
5

Panda har fått en lillasyster!

Panda har fått en lillasyster!

Lilla Zelma är ny i vår familj.

Det tog sisådär 5 minuter innan han slickade på henne och pratade med ett kvittrande ljud som jag aldrig hört förut.

Det tog inte så speciellt mycket längre innan Zelma gick omkring på egna stadiga ben och svansen lagomt uppåt bland mina hundar ❤️ Det svåraste för henne är att stå ut med valpen på 12 veckor som är ganska intensiv i sina kärleksbetygelser, men redan morgonen efter började det fungera bättre. 🌺

Jag vet inte vad Jörgården gör med sina katter, men dom är helt fantastiska! Sociala, trygga och helt problemfria. ✨✨✨

TACK Susanne med familj!!! 🌺 🌺 🌺

//

Lena

Lena129
0

Det här är en bild från när Zelma precis klivit ur transportburen.

//

Lena

Lena129
0

Nix! Går inte att infoga bild, provar igen

Nix går inte

//

Lena

OberonsMatte
1

Nämen grattis, vilken överraskning (jag har helt missat att det var tillökning på gång)!

Underbart att introduktionen går så smidigt. Jag ser fram emot bilder!!

Sajtvärd Katter iFokus

Lena129
3
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu ska vi se om det fungerar - Zelma precis ut ur buren hälsas välkommen av Panda.

//

Lena

Lena129
5

Zelma alldeles nyss

//

Lena

Myrrami
1

Vilken sötnos

meyja
1

Tack Lena! Ååååhhh lilla Zelma ❤️

Kul att det går så bra! :)

OberonsMatte
0

Helt bedårande!😍

Sajtvärd Katter iFokus

Milliz83
0

Grattis till tillökningen!!! Hon var verkligen jätte söt 😍

Vad roligt att höra att introduktionen gått så bra - en riktig solskenshistoria. Såna älskar jag 😃

Lena129
2

Ja det här var en perfekt tillökning!!!!!!! Jag är mer än glad och Panda är en fantastisk katt som håller efter valpen. Jag kan skratta ihjäl mej åt honom. Det tog Zelma ca 1 dygn att börja leka ordentligt och lära sig, att handskas med valpen Mimi 12 veckor som intensivt älskar katter. Nu är hon helt hemma och leker, äter och klättrar obehindrat omkring. Hon är en liten prinsessa så söt och pratar med mild liten röst! ❤️❤️❤️Är hon inte vacker???

//

Lena

Fam.Morrhår
0

Superkul att Zelma har fått det så bra!! 😃Har följt Susannes blogg ett tag nu och blev glad när jag fick se de nya bilderna på Panda och Zelma ihop. Hoppas själv på en liten goding från hennes uppfödning så småningom, ser verkligen fram emot att få en kisse som är lika goa som Panda och Zelma!!

I väntan på en ragdoll... <3

Lena129
0

Hej  Fam.Morrhår !

Vad roligt med en positiv röst! 🙂

Klart du får en kisse som är lika fantastisk so min Panda - och Zelma förstås, som hon kommer att bli.  När hon blir stor. 😎

//

Lena

Fam.Morrhår
0

#12 Zelma kommer säkert att bli super! Min framtida kisse kommer att ha samma pappa som hon så det blir nog samma där. 😉

HagensYeats
1

Grattis till sötingen! ;D

Lena129
0

Tack för grattisar! 😂 Det blir jag glad av.

Så fort Zelma upptäckte Orijen var det kört - inte en chans i universum att hon tänkte äta Royal eller ens ta det i sin mun. Inte Panda heller som smakade hennes mat ett par gånger för att han gillar att byta sorter. Sen äter han det inte längre. Så det var bara att införskaffa Orijen kat/kitten. Övergången gick helt utan problem. Lite lösare i magen ett par dagar men ingen diarre.

Panda äter mycket mer efter att det kommit en ny katt i huset. Han har gått upp i vikt kände jag just. Men det får väl stabilisera sig med tiden. Zelma har ju inte bott här så länge, allt är ju nytt för honom också. Han delar snällt med sig av matskålar, det har han gjort ändå från första början.

//

Lena

Fam.Morrhår
1

#15 Haha, den damen har bra smak! 😉 Tur att övergången gick bra.

Lena129
1

Nu börjar Zelma, valpen och Panda ha riktigt riktigt kul ihop….. Dom brottas, jagar varandra och hjälps åt att tugga sönder mattes papper och plast om dom hittar. … Man kan inte annat än skratta åt dom när dom far fram!

//

Lena

Lena129
4

Zelma idag

//

Lena

Fam.Morrhår
0

Så fin Zelma har blivit. Hon ser riktigt kramgo' ut! <3

Lena129
0

Tack! Ja jag tycker att hon har utvecklats väldigt fint. Är jättenöjd med henne. Det är en väldigt cool katt. Men att kramas gillar hon inte. Hon är gärna med. Bredvid. Men inte på.Utan bredvid.

//

Lena