Ta med till jobbet?
Hej!
Tycker ni att man kan ta med sin Ragdoll till kontoret?
Jag har mitt kontor bara 5 min från bostaden och planerar på att göra det katttvänligt. Så slipper han vara ensam om dagarna…
Om chefen och kollegor tycker det är ok så varför inte. Dubbelkolla att ingen är allergisk(helst de som städar med).
Jessica Jones (2015-)
- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -
Det är mitt egna företag, vi är bara 2 personer som sitter där. Anledningen är att annars kan han bli ensam 8 timmar vissa dagar…
Varför inte? man kan ju prova ialla fall..😃Allt handlar ju om att vänja katten vid saker, finns ju dem som tar med sin katt på båt m.m
och med tanke på att Ragdollen är hundlik av sig i sitt sätt tror jag säkert det kunde fungera om man gör det "kattvänligt" 😘
Du är den som känner din katt bäst och kan avgöra om han skulle klara av det eller bli för stressad. Ser jag till mina egna skulle den ena antagligen klara det utmärkt medan den andra skulle bli helt sönderstressad (ingen av dem är Ragdolls dock).
Ett förslag annars är att skaffa en till katt så behöver han aldrig vara ensam, jag tror de flesta katter mår bra av att ha en lekkamrat av samma art. 😇
Det tror jag funkar fint. Bra lösning.