Små klösträd?
Jag skulle vilja ha tips om vart man kan köpa små klösträd passande för kattungar till bra pris.
Christelle-Sajtvärd för Maine Coon ifokus.
Besök gärna min hemsida: http://www.christelles.se/
Ska det bara vara för klös, eller även lite annat skoj med kojor och sådant?
Ett helt basic klösträd i miniformat hittar du här. Annars får du fara till Norge, har sett ett helt underbart klösträd för kattungar som en god vän köpt på en utställning. Helt underbrart fint! 
// David
Ett hem utan katt är bara ett hus...

Köpte ett jätte simpelt klösträd med en rund platta på botten och sen bara en "stolpe" rätt upp. Sen har den ett snöre med en liten boll som hänger ner ifrån toppen. Allt är i "klösformat" ;) kostar 99 kr på city gross :)
Jag älskar en webbutik i England, Pet Supermarket, deras klödträd.
Finns en massa kul som inte finns i Sverige. Nackdelen just nu är ju att svenska kronan inte är så där på topp så vissa saker blir rätt dyra.
// David

Kolla Ö&Bs hemsida klösträd 249 kr. Min kattunge har jätteroligt med den och sover i "kojan".

#1 Nej det är en klöspelare för mig
. Klösträd ska ha kojor eller hyllor
Tack för era tips! Ska kolla upp dom!
På Djurmagasinet finns massa skojiga! De har inte alla hemma men i märket "Trixie" finns massor som man kan kolla ut i katalog de har, så beställer de hem ;)
Kattungar planeras under 2012
Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
S*RagGorgeous Ragdolls, Stockholm
Hemsida: www.raggorgeous.se
Trixiesortimentet på webben[](Trixiesortimentet på webben)
// David
Toppen David!!
Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
#8. Det är fullständigt livsfarligt att kolla i de här webbkatalogerna. Skulle lätt kunna fylla hela lägenheten med olika kattgrejer. 
// David
den här sidan brukar jag beställa ifrån och det är riktigt bra klösmöbler för bra priser :) http://grand-prix.se/index.php?cPath=131_172
Till min kattunge-hage köpte jag just ett litet på ÖB, ca 40cm hög stolpe, med en boll i ett snöre upptill, och står på en ca 30*30platta sin också den är klösvänlig för den är klädd med nålfiltsmatta… Kostade 59kronor…

Tack alla för era tips. Nu får man klura på vad som passar bäst 
#11 hur otroligt det än låter så hade jag faktiskt en kattunge som fastnade med svansen i snöret som bollen hänger i på en sån klösmöbel… fråga mig inte hur det gick till men jag hörde ett himla pipande från köket och då satt hon fast i svansen, med snöret hårt lindat om den.. nu gick det bra men vad hade hänt om jag inte var hemma?
Så smala snören klipper jag bort.. annars är de små låga klösträden perfekta för kattungar..
Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
#13 Tack för varningen. Klipper genast bort snöret!

jag har aldrig snören heller för jag hade en kattunge en gång som fastnade med detta runt halsen…jag hade precis gått till jobbet men glömde nånting så jag vände om hem..och då satt katten och höll på att kvävas..
Kattungar väntas hos GunBertus
Nope inga snören här heller eller klykor!! För rädd att de ska fastna, de små bustrollen! <3
---------------------------------------------------------
Christina - Medarbetare på Ragdoll iFokus
S*Evenstar's
Kattuppfödare av rasen Ragdoll
Vi har underbara kattungar hemma hos oss nu, besök gärna vår sajt för att se bilder på dem! :)
Website: www.evenstars.se
Christina
------------------------------------------------------------
När husis-Matilda var liten köpte jag en lekställning med olika leksaker i snören (skulle jag inte gjort idag, men men). Hur som helst löste hon det smidigt själv, genom att bita bort alla leksaker ifrån snörena inom ett par dagar :))
Så allt som köps hit är snörlöst också. Oavsett "storlek" på katt 
// David

#17 Det tog nån minut för min Luna att bita bort snörleksaken då jag hade köpt hem mitt svindyra bananaleaf klösträd :P lika bra det hehe..
Jag köpte ett klösträd nyligen till mina kattungar på ebay, för 270kr hemkört till dörren. Kom på några dagar. Jag tycker det är jättebra och prisvärt. (Däremot är jag inte så nöjd med mitt stora jag köpte där för nåt halv år sen.,Det är lite hängigt tycker jag.)
Kolla här
Jag ska se om jag kan få med en bild på det jag köpte till kattungarna.
**Vi har kattungar. Det är lycka!!
Lev. klara till augusti 2011
S*FunHouse´s
AnnaCarin Hammarstedt

Vilka bra priser det va där AC! Kan tänka mig att det dimper ner ett hos oss snart

#19 Åh ett sånt vill jag också ha!
Nån som kan hjälpa mig att beställa från tyska ebay?
#15 Men GUD så hemskt! Det var verkligen meningen då att du skulle gå tillbaka in! TUR att det gick bra!
usch för snören!!
Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
Oj vilka bra priser! Mkt bättre än på svenska Tradera, där det ju också finns en hel del.
Hur gör man för att köpa på tyska e-bay? Är det svårt? Måste man kunna tyska?
#23 jag använde google translate http://translate.google.se/ som översättare och då gick det utmärkt!
Budade på ett klösträd nytt men det blev lite väl dyrt…
tänk på att frakten ligger på ca 500 kr också från tyskland i de flesta fall…
Kommer absolut kika in där då och då :)
Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
#23 Fast jag har aldrig betalat så mycket i frakt som 500:-, det står på varje klösträd hur mycket frakten kostar.
Jag betalade 700:- för ett jättestort träd, med frakt hemkört.
jag betalade 270:- nyligen för trädet ovan med frakt och allt.
så det är bara att buda.. och ha lite is i magen…riktigt kul skulle jag vilja säga:))
lycka till
Ac
S*FunHouse´s
AnnaCarin Hammarstedt

# Men hur betalar man? Med sitt betalkort?
Så frakten på sidan gäller ebay gäller även frakt ända till sverige, inte bara i tyskland, har jag fattat rätt?
Jag betalade med Paypal, man skapar ett konto där man lägger in sitt kreditkort, enkelt och smidigt.
Det priset jag betalade för den här var inkluderat frakt. Så jag betalade totalt 391,40 för den!!! 

Galet!!
Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
Grattis då gjorde du ett riktigt klipp!!! ser jättefin ut, lite stadigare än min stora. Kanske ska köpa mig en ny…vad gör det när det är så billigt. Ska gå in och se om jag kan göra ett klipp som du.
S*FunHouse´s
AnnaCarin Hammarstedt
var någon stans hittade du den modellen Carro? Jag kan inte hitta den hos Jago?
AC
S*FunHouse´s
AnnaCarin Hammarstedt
#28. Jösses, supergrattis!!!! Vilket kanonpris!
Hur högt är det?
Du får ge en recention sedan, någon gång i framtiden tänkte jag byta ut något av mina klös mot ett mycket högre med massa hängmattor (som mina älskar). Typ som det du ropade in.
// David
#30 nej just den modellen fanns inte just nu såg jag.. den hette nåt med 34. Men det fanns massa annat, och tror det kommer in nytt hela tiden så håll koll. Såg ett helt enormt som täcker en hel vägg som gick för endast 1500 kr (!!)
#31 Det är 2 m högt :)
Kommer absolut ge omdöme sen, både från mig och katterna 
Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
#30 AC - det finns ju ett ute nu!
Samma modell och än så länge till och med billigare… ;)
Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare

Jag har ett som täcker en hel vägg. Golv till tak för 1200 kr
Jag såg att de hade bra priser på Lidl imorgon torsdag!!
Ett jättefint litet klösträd för 399 kr :) Om man tar bort snöret ;)
http://lidl.se/cps/rde/xchg/SID-2AFB7715-0BE96DE9/lidl_se/hs.xsl/index_11145.htm
Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare

#35 Åh tack! Den ska jag ha! Kan man intw ha leksaker på snöre om de inte är elastiska snören? Har hört att de ska vara farligast?
#36. Om jag ser rätt så ser det ut att vara lite tjockare siselsnören på det där trädet, och de tror jag inte är så jättefarliga. (de ser väldigt korta ut också)
// David
#36 jo förlåt - de där kan du lugnt ha kvar! Ingen strypnings/krävningsrisk där :)
Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
#33 Jag har budat på två sånna träd nu Carro. Men det först blev inte mitt. Bjöd upp till 40 eur. Det gick för 41. Men jag har för mig att frakten läggs på sen. Så du måste ju fått trädet för ett mycket bra pris. Men var det priset verkligen med frakten, det låter ju otroligt billigt??
Jag har budat på ett till nu…rätt som det är så…
S*FunHouse´s
AnnaCarin Hammarstedt

39
hoppas du får ditt, jag har också budat på ett, men det var inget bud på, dumt att buda mot varandra :)

38.
frakten kan ju inte ha kostat mkt då, på den så står det att frakten skall gå på lite över 500 kr. så det verkar konstigt:S
#39 Det där såg ju helmysigt ut tycker jag 
Yataz

#37 & #38 va bra tusen tack! Man är ju rädd om de små liven när de kommer!
# 35 Det var exakt den modellen med snören och klykor som en kattunge till en gemensam uppfödarvän till oss, Carro, fastnade i och höll på strypas. Tur nog var hon hemma och bara runt hörnet. Det trädet åkte ut!!
S*Evenstar's
Vi har underbara kattungar hemma hos oss nu, besök gärna vår sajt för att se bilder på dem! :)
Christina
Christelle, jag köpte just ett nytt klösträd till kattungarna i Norge, men finns här också. Det kostade i och för dig ca 600kr. Kan inte lägga in bilder från telefonen men det finns under "mobile uploads" på FB.
Jag hade ett # 26 tidigare och det var också mycket uppskattat. De behöver klösa, brottas lite, jaga varandra i det och ligga. Leksaker kan du ha i andra former. :) Tänk på att det inte är för högt för dem från början för då de brottas i klösträden har de inte lika bra förmåga att snabbt hugga fast sig om de ramlar som när de blivit större. Jag har två varianter i kattungehagen. Först ett pyttelitet som de får vid 2-3 veckor (också på FB) sen får det lite större (det jag just pratade om) vid 4 veckor då deras motorik utvecklats ytterligare.
S*Evenstar's
Christina

#44 & #45 Jaha va hemskt. Men man kan ju korta av snörena till nästan ingenting och då är den vell okej? Annars kan man ju klippa bort bollarna.
Såg ut som superfina klösträd. Vart har du köpt dom?
Bra också med ett litet i början och sen vid 4-5 veckor ett större

Här finns kul klösträd för kattungar http://www.kattkompaniet.nu/klostrad--klosmobel/klostrad-for-kattungar--c-241-1.aspx