Vad kostar det?
Eftersom jag vill ha ett par raggisar i framtiden skulle jag gärna vilja veta hur mycket ni betalar i månaden för mat, försäkringar, sand och andra löpande kostnader..
Berätta gärna hur stora era raggisar är?
😊 Det är bättre att fråga och verka obildad, än att vara tyst och förbli obildad. 😉
Då betalar du troligen ngt mindre för kattmaten än vad jag gör åt mina husisar.. Fast de är ju några riktiga finsmakare, så det är typ bara "rätt" mat som går att äta - allt annat är äckligt..
Urgullig bild på din fina raggis!
😊 Det är bättre att fråga och verka obildad, än att vara tyst och förbli obildad. 😉
Hej!
Kul att du vill ha raggisar! Underbart!
Jag har två ragdoll hanar på ett och ett halvt år och betalar ca 1300kr i månaden för de. Den ena ligger på 7,1kg och den andra på 6,8kg. Försäkringen Agria går på ungefär 300kr varje månad (för båda) och då ingår livförsäkring, veterinärvård upp till 50 000kr, medicin (vet inte vilken summa) och en självrisk på 2500kr.
De äter Eukanuba Adult Longhair 4kg som brukar räcka lite längre än en månad för 499kr/månad, sen brukar det gå en kattsand i månaden och där kör jag Ever Clean Lavender 10kg för 199kr. Sen brukar de få lite blötmat engång om dagen. Men de vet jag inte exakt hur mycket jag lägger på. Sen går det alltid extra för leksaker osv (om man vill ha det), mina slaktar sina leksaker så det blir ganska ofta att slänga och köpa nya. (så med blötmat och leksaker ska man kanske lägga till ca 300kr)
Sen utöver blir det självklart kostnader på klösmöbler, schampoo och balsam, klosax (ofta engångsavgift, håller länge), borste och kam osv.
Det bästa valet jag har gjort var att skaffa dessa underbara pojkar de förgyller varje dag för mig och min sambo här hemma! :) <3
trh - blandar du i något annat i applaws-torrisarna med tanke på toffoderkulornas storlek? Raggisar är ju inte världens minsta kattras, direkt. Men de ser så otroligt vänliga ut!!
#6 Var mest nyfiken ang maten. Mina husisar mår super av Applaws-torrisarna de med :) Ett kanonfoder. Självklart får även mina blötmat också.