Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett03-hälsa-beteende-och-skötsel
Läst 1418 ggr
KuroiFeather
0

Eukanuba VS Applaws

Hej! Har nu kommit till vägskälet då jag ska köpa en ny fodersäck åt Dante (min ragdollkille på 1 och ett halvt år). Har fött upp honom på eukanuba, men insett att han inte är särskilt förtjust i det alls.

Ibland brukar jag blanda i lite kycklingkalas (Mjau torrfoder), bara för att han älskar det så mycket, men vill inte att det ska ansvara för hans näringsintag. Då jag sen får slut på det och bara ger eukanuba blir han kinkig och vill helst inte äta. Det är kalrt han äter om han är hungrig, men det skulle vara ett plus om han  faktiskt tyckte om det också.

Dantes uppfödare tipsade om applaws och eukanuba när jag köpte honom, och nu när jag känner att eukanuba inte var så gott för honom funderar jag på att prova applaws… Men jag vet inte hur bra det fungerar med näringen och hälsan? Ska jag prova på det, eller ska jag fortsätta med eukanuba + lite blandkycklingkalas ibland?

Fridaaaa
2

Applaws hade jag lätt valt. Eukanuba har vad jag vet inget spannmålsfritt? Applaws är dessutom inte dyrare 🙂
Nej mjaus torrfoder är ju inte mycket att hänga i julgranen direkt. 

Applaws är ett av de bästa torrfodrena på marknaden 🙂

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Lena129
1

Kör just nu Acana till både hundar och katter. Jättenöjd.

//

Lena

LoAEmma
1

Efter en del efterforskning så körde jag Applaws till mina! Spannmålsfritt och bra :)

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

Fam.Morrhår
0

Jag kör med Acana till en av huskatterna. Funkar jättebra för henne.
Tyvärr funkar inte de spannmålsfria fodren på min andra huskatt samt Raggis Bobo, som jag även misstänker är känslig mot fiskprotein. Just nu går de på RC, men jag funderar på att byta till just Eukanuba till dem, då det har bättre innehåll än RC.
Vet dock om katter som äter Applaws och som mår kanon på det fodret!

I väntan på en ragdoll... <3