En fantastisk ras
Det finns tre ragdollkatter i mitt liv varav två stycken är mina egna (och min sambos). Alla tre är världens mysigaste och jag tror snart att hjärtat kommer explodera… :) Så mycket kärlek för dessa små under! (Bilbo, mina svärföräldrars ragdoll, är väl visserligen inte så liten längre… Men ändå).
Har vi bara haft riktigt tur med alla våra katter eller är verkligen alla (eller i alla fall de flesta) så här underbara? Våra sover på oss, vill alltid ligga i knät, ska sitta i knät när vi är på toa… etc. etc. Man känner sig bara så älskad.
Min kille är också alldeles underbar:) riktig liten gospropp .
Min Oberon är också en riktig myspropp egentligen, trots att han faktiskt aldrig ligger i knät. Han vill ligga bara ligga nära i så fall. Eller så vill han bli buren och kramad som bicolorraggisen på bilderna i första inlägget. Då spinner han så det knakar.
Sajtvärd Katter iFokus
Hej! Känner igen allt du beskriver. Vår Lykke är också väldigt kelig, tycker om att ligga i knät. T.o.m. på toa! Hon har intregitet för det är på hennes villkor, hon kommer själv när hon vill ha närhet och går iväg när hon är nöjd m kelandet.
Vad härligt det låter! :) Kan inte ni alla lägga upp bilder på era kissar här? ❤️
Hihi och där kom kortet.
Vår äldre kille, Nelson, har aldrig någonsin varit en knäkatt. Kommer och sätter sig i knät enstaka gånger om han t ex blir rädd för nyårssmällare. Däremot vill han alltid vara nära. Vill ha kel på bestämda tider på dygnet ; helst precis innan sovdags. Vill bli buren av frugan men gillar inte att bli buren av mig speciellt mycket. :)
Samuel, ungkatten, vill kelas hellre än att bli kelad. Buffar med sin våta nos mot ansiktet när man sover, slickar med sin hemskt sträva tunga överallt i ansiktet, nästan inne i näsborren ibland! Ibland lägger han sig t om på ansiktet och spinner. Pussar gärna en på näsan. Men han är inte lika förtjust av att bli klappad länge som Nelson är. Några enstaka strykningar, sen är han nöjd.
När han var bebis ville han gärna upp på våra knän men nu när han börjar bli större är han mer självständig och känner inget stort behov av att att förfölja en som Nelson numera inte heller gör förresten - de förföljer nog hellre varandra tycker jag mig notera.
De är så olika och det är det som är det charmiga. :)
Nelsons fotodagbok ^^
#6 Åh så fin! Är det där tabby? Vår Lilly är också en tabby med "ränder" i ansiktet och det är så himla fint tycker jag! 🙂 Haha kan vara krångligt med bilder ibland!
#8 Jag har faktiskt hört av min uppfödare att ragdolls inte är typiska knäkatter egentligen, utan att de gärna ligger bredvid dig i soffan istället för på dig! Precis som oss människor visar ju katter kärlek på olika sätt och jag är säker på att jag hade tyckt våra älsklingar hade varit mysigast i världen om de var som er Nelson 🙂
Meeen vad mysigt det låter! Så gör mina föräldrars gamla huskatt på 16 år! Ska alltid stryka sig mot en! ❤️ Det är såå mysigt! Våra ragdolltjejer slickar oss också i ansiktet ibland! Det är med äcklad förtjusning, inte sant? 😉 På ett sätt är man så smickrad för det är ju deras sätt att visa att de gillar oss på, men på ett annat är det lite snuskigt med deras sträva tunga de slickar sig med i baken! 😂 Hahaha vad roligt det låter! Att han lägger sig på ansiktet alltså.
Ja, vad ska man säga… :) Katter är livet! Känner verkligen så. Är så frälst på ragdollrasen! Hade de inte varit så dyra (jag är en arbetslös undersköterska som vikarierar på dagis ett par gånger i veckan bara) hade jag garanterad varit en "crazy cat lady" för jag vill omfamna varenda misse!
Tack #9 ja han är en tabby bara älskar tabby:) håller med dig att man bara vill ha fler ragdollkatter. Ja det där med att slickas är så äckligt tyvärr är vår kille väldigt förtjust i att slickas på morgonen. Spinner då som ett reaplan. Antagligen en baktanke med detta. Matte stig upp och ge mig frukost. För en mer intelligent kattras får man nog leta efter. Världens bästa kattras :)) och dina små missar #9 är så söta!!
9# Ja, det är mysigt samtidigt som att det är lite ofräscht, (och att det gör ont!) men å andra sidan brukar ju hundar slicka sina ägare och de har normalt inget emot det tror jag. :)
Ja, det är lite speciellt med Samuel att han vill gärna ha ytterst nära kroppskontakt när han ska sova. Ibland lägger han sig på handen och drar man försiktigt bort den, greppar han tag i handen med sin tass+lite klor och vill liksom säga "låt handen ligga där!" ^^
Lite bildblogg:
Nelsons fotodagbok ^^
Åååh vad det värker i hjärtat när jag läser era beskrivningar då jag längtar att få hem min lilla Ragdollbebis Bobo. Det är inte många veckor kvar nu! Jag hoppas att Bobo också är lika gosig och underbar som era Ragdolls. 😍
I väntan på en ragdoll... <3
Oj, har helt missat era svar!
#10 Hahah ja det är med äcklad förtjusning jag tar emot alla slickpussar! På något sätt är det så himla gulligt för det betyder ju att jag är omtyckt men när man tänker på att den tungan har varit lite överallt kan man inte låta bli att rynka på näsan 😉 Jag älskar också tabby! Väldigt fin teckning på de små! ❤️
#11 Nä, det är lite halvsnuskigt, men mysigt! Hundar som slickar är värre tycker jag. Man blir ju aldrig våt när en katt slickar, men hundar slickar en ju verkligen dyngsur! 😛 Haha! Men ååh vad söt som håller kvar handen! ❤️ Och vilken fin blogg!! Den ska jag börja följa 🙂
#12 Åh, hur har det gått med Bobo?? Har du en bild på den lille? 😍 Blev det en mysig liten purrmaskin du fick?
#13 Yup! Det blev en liten Bobomaskin som älskar att mysa. Dock är det just nu roligare att busa, men det är nog för att han är en kattunge fortfarande. Han är 5 månader nu. Jag ångrar inte en sekund att jag tog hem honom till min kattfamilj!!😍
Får ursäkta det halvkassa ljuset, men min mobil tar superdåliga kort innomhus. Och det är nästa omöjligt att ta bra bilder när han är igång, så man får passa på när han halv/sover.😛
I väntan på en ragdoll... <3
Vilken fin katt #17
#17 Åh så söööt! 😍 Ja, att busa är det roligaste som finns, tycker Rosie och Lilly 😂
Min lilla tjej vill helst ligga och sova i egen fåtölj när man sitter i soffan, och på nätterna sover hon vid fotändan på min sida. Ligger sällan i knät eller så, tyvärr! Saknar det, fast hon är ju ändå världens finaste såklart…
*Det blir som det ska*
Medarbetare på Gravid iFokus
Men är inte det typiskt ragdoll? Tycker man läser överallt att de är mer "ligga-bredvid-katter"! Fast lite skönt också kanske? Kan säga att det blir lite för mycket ibland 😉 Men följer hon efter dig från rum till dum och så? Bara det är supermysigt tycker jag!
Jepp kissarna brukar båda hänga med runt vilket är mysigt! Men skulle gärna ha en som ville ligga i knät, gosa i ansiktet osv med en. Kanske får bli en birma nästa gång då ;) Nä, tror det är ändå mestadels individuellt hur de är :)
*Det blir som det ska*
Gosigt! :) Hmm, det kanske kommer med åren! Är hon kastrerad? :)
#23 Jepp hon är kastrerad! Kanske får klappa o leka ännu mer så kanske hon blir gosigare med :)
#24 Oh va fin!
*Det blir som det ska*
#24 Men ååh vilken sötnos!! Älskar choklad-färgen! Mina föräldrar har en huskatt på 16 år och visst är de också underbara på sitt vis, men precis som du säger… Ragdolls ftw!! 😍 Han var verkligen jättesöööt!
#25 Jag tror att mina är så pass mysiga för att jag alltid finns tillgänglig (går just nu bara på inringning max 3 dagar/vecka). Och jag är noga med att ALLTID ge dem uppmärksamheten om de söker den. Kommer Lilly till mig för sjätte gången på en förmiddag är jag noga med att mysa med henne ändå, även fast jag egentligen hr tröttnat och försöker se min film. De vet att när de kommer till mig kommer jag inte klappa lite och sedan lyfta bort dem från datorn liksom!