Torrfoder, vilket märke?
Hej!
Jag undrar vad ni ger era katter för torrfoder. Just nu får vår lille Altair, 3 månader, Royal Canin Kitten.
ger också min royal canin :)
mina äter mest blötmat och orijen.

När jag gav torrfoder fick mina katter Orijen eller Applaws. RC är inte så himla bra foder.
***************************************************************** Stolt o lycklig matte till:
S*Dragonfire Cora, S*Dragonfire Chubby Hubby, S*Louisedolls von Doc - Svante, S*Louisedolls von Grumpy - Noah
Vi har kattungar!
Stödjer Kattvärnet - Haninge
Jag ger min brit Carnilove (spannmålsfritt) likvärdig Orijens
Skulle inte och kommer heller inte att ge torrfoder alls till kommande katten…
jag har använt olika foder, men nu kör jag med royal canine igen då mina blev lite kassa i magen av spannmålsfritt foder….man får prova sig fram, har kört med rc perser kitten eller rc main coon kitten, vilket mina mår bra av, väldigt milda foder för deras magar:)
Har hört att man ska ge spannmålsfritt foder till katt precis som till hund. Och rc innehåller spannmål och dessutom en väldigt liten mängd arsenik. Tack för alla tips.
Man får prova sig fram , inte alla katter tål spannmålsfritt då det är ett kraftigare foder….😻
Applaws! Det fungerar super för mina killar. Stabila magar & fina i hullet. Vi har det på fri tillgång och i kombination med blötmat håller sig vårt matvrak till Ragdoll sig ändå i fint skick. Väger mycket men är inte överviktig. Båda är pigga och friska.
Vi kör på Eukanuba Adult Longhair, mina mår toppen utav det. Körde på Eukanuba Kitten innan de fyllde 1år. Jag har även provat lite av Orijens torrfoder då jag hört att det ska vara bästa på marknaden just nu och de tyckte om det jätte mycket dock är det också dyrast på marknaden. ^^
Är det för tidigt att byta nu eller ju tidigare desto bättre?
Finns ju också Bozita. Vi har hund och ger henne Bozita Robur.
Jag kan tillägga nu att jag kommer övergå från Eukanuba till Orijen för att jag har hört och läst så mycket på senaste tiden om detta med mycket spannmål i Eukanuba, så väljer jag nu att gå vidare på Orijen på torrfoder. Inte för att mina katter mår dåligt utav Eukanuba utan för att förhoppningsvis bara må ännu bättre utav Orijen. Våtfoder ska jag fortsätta med Applaws som jag tidigare haft samt ska jag prova på Mush :)