Hur stora är/var era hanar vid 6/7månader?
Vår Guido blir 7månader den 12 mars. Han är okastrerad än pga sjukdom i familjen då hans tid var. Så vi bokar ny tid till nästa vecka.. han har redan börjat strila och markera. Han väger strax under 4kg. Är stor som en vuxen "vanlig" katt. Han lär sluta på närmare 7-9kg när han är klar. Inte fet, men kraftig. Ansiktet är bred, grova tassar. ;) manlig. Haha.. Hur är era katter i samma ålder?
Don't judge me, before you tried to walk in my slippers, on ice.

En av pojkarna i min senaste kull vägde 5.3 kg när han var tre månader. Hans syster Molly som är kvar hos mej vägde ca 3,6 kg och honan jag importerade före jul då hon var 7 månader vägde då 3,8 kg.
Edit: Sorry, jag såg att nu att du frågat på hanars vikt, du får honornas på köpet 
#1, wow det var en gigantisk hane! :-D ja tjejerna är stora med. Då är inte min gosse så stor ändå. :-) i mina ögon är han dock stor. Mammas hona väger minst 1kg mindre.

Min hane är nu 8 månader och väger över 6 kg.
Vår våg visade fel, 5,6kg är grisen nu. Inte undra på att det känns när han lägger sig på vröstet och trampar.

Min kille på snart två år väger 6.9 kg.
Min Oberon väger 5,6 kg och är 4 år. Som mest har han vägt nästan 6 kg, men då var han överviktig (nu är han bara knubbig). Min förra raggishane hade nästan exakt samma vikt.
Sajtvärd Katter iFokus
Min Balthis som är 3 år väger 6 kg och min Tsutey som är snart 2 väger 5,2 kg. Tycker själv att Tsutey väger lite för lite men när jag var på besök hos vet i jan tyckte hon att Balthis hade en bra vikt och att Tsutey var perfekt som han var.
// LD
Min Dooleys är 6 månader gammal och väger strax 5 kilo. Han är bara muskler och väldigt grov, men inte tjock! :)
Än så länge okastrerad eftersom hans uppfödare vill se hur han utvecklats! ;p
Jag kan inte prata för de andra men i mitt fall tycker jag att mina katter gick upp fortare i vikt tills de blev 1 år. Balthis vägde då 5,7 kg & Tsutey 4,6. Efteråt saktade viktuppgången tills de fick sitt ideal vikt. Deras vikt är oförändrad sedan många månader tillbaka och jag väger de nästan varje helg.
Varje katt är annorlunda då gener, storlek, längd, osv spelar in. Balthis är ej tjock. Han är bara grövre, mer bastant än vad Tsutey kommet att bli någonsin. Tror att det är samma för din Dooleys. Det verkar som om han kan bli en stor katt. Så generaliserar och säga att alla ska väga si och så är inte rätt.
// LD
Var tvungen att väga Jabba. 6243g Han är 7,5 månader.
OJ, vad har jag skrivit??!!
Naturligtvis hade de inte sådana vikter vid 3 månader, det är nog rent och skärt skrivfel, inte min mening att luras!
Vikterna jag skrev i #1 gäller 7 månader…
De var i mitt tycke helt bra storlek, men sååå stora var de inte att de hade sådana vikter vid 3 månader 
7 månader 5.5 kg
http://www.svidjas.se
Min äldsta hane är snart 2 år, och min andra är snart 9 månader. Dom väger ca 4,3 kg båda två. När jag var hos veterinären så frågade jag om min äldsta är för smal, men det var han sannerligen inte tydligen. Skönt! Han är väldigt petig med maten. Min lilla är absolut inte petig med maten och äter allt han kommer över, vilket har resulterat i en rätt ocharmig påse under magen. Men han kanske växer ifatt sig själv ;)
Hejsan:)
Min älskling Liam vägde 3,6 när han var 5 mån, jag dog nästan så stor han var hehe.
Vid 7 mån ca: 5 kg
Vid 12 mån ca: 6 kg
Liam har kraftig benstomme, lite fett på magen, men i övrigt normal, absolut inte tjock, han hade absolut kunnat väga lite mer, utan att ta skada av det. Han är ju lång och så…
Mvh
Stéphanie på S*Fabolousdolls
Emmy fyller ett om några dagar. Han väger 4,3kg. Lillefjant <3
Enzo fyller 1 år veckan som kommer, väger 6,6 kg. Var lite knubbig när han vägde 5,5 kilo men efter foderbyte och sedan Birma-kompisen flyttade hit har han gått ner i fett & upp i muskler, då han blivit väldigt mycket mer aktiv och äter en mer proteinrik kost.
Min snart 8 månaders pojke väger 5.0 kg, är väldigt lång och smal. Han har nog inte vuxit färdigt ännu….
Kan passa på och fråga er alla om era 8 månaders också når upp med framtassar på bord som är en 70 cm höga, eller är min pojke ovanligt lång? Och hur mäter man hur lång en katt är???
Min Fluffy är drygt 6 månader gammal. Han väger 5kg nu :D Hoppas han blir stor!
www.nouw.com/aidal
#18 Min katt når upp väldigt högt också!
www.nouw.com/aidal