Hona eller hane.?
Vad föredrar ni? Hona eller hane? Nån som är lugnare än den andra? Har 3 barn yngsta 4 , vi vill gärna ha en hona, men är ju inte ett måste, mest för att jag bara ägt hankatter och hanhundar,, skulle vara kul med en liten tös. Vet att hanarna blir större, men är det skillnad på temperament ?
Tror det är väldigt inviduellt men Izors kull syster är mer divig och krävande. Izor mer dum snäll finner sig i allt och väldigt tillgiven. Även hans mamma o stora syster är små primadonnor som vet vad de vill och ser till att deras människor ger dem det. Men de är så roliga o. Mysiga. Izors stora syster är nog den mysigaste katt jag träffat. Tror man ska fråga den uppfödaren man tänkt köpa katt ifrån om temperament mm. Lycka till!!
Efter att bara ha haft honor ochnu första hanen så säger jag hane.
Hane. Mycket trevligare och mer gosig och lättare att ha att göra med på alla sätt och vis. I alla fall hemma hos mig.
//
Lena
Jag valde att ha två hanar då jag hört från väldigt många att hanarna generellt är mer tillgivna och gosiga än honkatterna men detta är ju givetvis individuellt. Mina pojkar är båda super tillgivna och de är båda goskungar fast på olika sätt. ♥
lovalia.blogg.se
/Lovalia ♥
Jag valde också hane just av att man har hört att hanar,speciellt kastrerade, är mer tillgivna och gosiga av sig, fast det kan säkert vara väldigt individuellt.
I väntan på en ragdoll... <3
Om jag jämför tre ragdollar, två honor o en hane så är hanen mest "framåt", han är nyfiken, vill leka med allt o alla, medans honorna är mer "jag gör vad jag vill" och uppfattas som lite sura och bitchiga haha! Så jag föredrar hane!
Tack för era svar 😊jag är övertygad. Vi har 3 barn och hundar och marsvin så vi vill gärna ha en stor snäll stabil katt och det jag har läst på så blir det en hane. Grannen har en hona och jättemysig men typ jag gör vad jag vill och bestämmer själv:) men otroligt gosig ! Men är hanar hälften så go så är valet lätt . Vet ni om vissa katter har blåare ögon än andra..?
Det är väldigt genetiskt, vissa får den mer djupa blåa färgen än andra. Mina är lite olika trots att de är bröder den ena är lite ljusare blå och den andra är mer djup blå. Så kolla runt hos uppfödare på kattungarnas föräldrar och fråga uppfödaren hur hon tror de kommer bli ingen annan än de känner och kan så mycket om deras katter och kattungar :) lovalia.blogg.se / Lovalia
Jag har bara erfarenheter från våra två kattpojkar, men den ena är en primadonna och den andre är mer grabbig (hur man nu definerar grabbighet på en katt ^^)
Nelsons fotodagbok ^^