Söker kattunge i södra Sverige
Hej!
Jag är ute i mycket god tid, men hellre det än att vara för sen!
Mitt namn är Hanna och jag bor i Karlskrona i Blekinge. Till hösten flyttar jag till Skåne för att plugga, och planerar då att köpa en ragdoll, något som har varit min dröm en lång tid. Jag undrar därför om någon här nere planerar en kull som föds på höstkanten någon gång, augusti-oktober? Alternativt någon lite högre upp som det går att lösa god transport med?
Planen är att jag ska köpa en bostadsrätt i Lund (alt. Malmö), då en tvårummare, och jag söker en ragdoll för sällskap som kommer att förbli innekatt, som jag går ut med i sele då och då. Lägenheten kommer att vara rymlig och förhoppningsvis så får jag även en balkong som jag och min blivande ögonsten kan gå ut och mysa på. I familjen har vi haft katt i nästan hela mitt liv, och jag älskar att ha en katt omkring. Det kan även bli aktuellt att jag tar med en till katt till den nya lägenheten. Min pojkväns katt fick kattungar i år och en av dem planerar jag att ta med mig när jag flyttar, så min blivande ragdoll kommer att ha sällskap, närhet och kärlek i massor.
Jag önskar att jag har turen att hitta en fin ragdollkille och, med risk för att låta ytlig, så är drömmen att han har en sådandär fin bläs i pannan som vissa ragdolls har! Jag vet inte den exakta och officiella beteckningen för denna färgkombination då jag går vilse bland alla 'rag'-beteckningar. Men det är ju naturligtvis den ljuvliga rasen man vill åt.
Jag hoppas att jag låter intressant som en eventuell köpare hos vilken uppfödare som än må läsa mitt inlägg här!
Med vänlig hälsning,
Hanna Persson
Hej! Jag har ett katteri i Småland och har planer på smått (ev bicoulor som du söker :-) i sep/okt. Kontakta mig så får vi talas vid och se om det kan vara av intresse. www.myternas.se jossan110@hotmail.com
#2 oh herregud vilken söt bicolor! alltså ÅÅH!!!!
www.nouw.com/aidal
Planerar kattungar till sommar-höst 2015. Finns i Halmstad.
Jörgårdens Ragdoll har superfina katter
Hej allihopa, och tack så hemskt mycket för era svar!
Jag har nu hört av mig till både Jozie03, katteriet Ace of Diamonds och Isadolls. Jörgårdens har jag varit i kontakt med, och fått ett svar, men tyvärr inte fler. De verkar ha mycket fina katter där ifrån!
Än en gång, tack för era svar, men jag tar gärna emot ännu fler tips!
Med vänlig hälsning,
Hanna
Vi planerar en kull, men den kommer nog först i november/december ungefär :)
I Helsingborg finns vi.
#3 Han är tyvärr ingen bicolor utan en feltecknad mitted :)
Marrics har kattungar nu. Vet inte om alla är tingade men kolla där :)
SE*Wandullan´s
Hemsida: http://wandullan.com