Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett02-allmänt-ragdollsnack
Läst 1122 ggr
Sonic72
2015-02-08 11:44
0

Allergi

Hej

Funderar på att skaffa en Ragdoll men en av våra vänner är kattallergiker så vi vet inte om det är möjligt. Har läst att Ragdoll är mindre allergipåverkande än andra kattraser men vi skulle vilja få detta bekräftat. 

Är det någon här som kan ge någon rekommendation i frågan?

Finns det ngn i Helsingborgsregionen som vi skulle kunna besöka för att se om hon blir påverkad?

[[pimey]]
2015-02-08 13:23
0

Ragdollen är inte det minsta allergivänlig kan jag tycka men det är inviduellt. Som många långhåriga katter kan de släppa ofantligt mycket hår. Har 3 st och de som vi känner som är allergiker tål dem inte och de hårar mycket

Maria
2015-02-08 13:29
1

Fast det är väl egentligen inte längden på hår som påverkar en allergiker utan "stövet" som utsöndras i huden och finns i pälsen.

Jag har en allergisk väninna och hon reagerade enormt på vår korthåriga katt men klarade den långhåriga utmärkt. Han fällde enormt men det reagerade hon inte alls på.

/Maria

[Isadolls]
2015-02-08 14:31
0

vissa tål dom och vissa inte……

[[pimey]]
2015-02-08 17:34
0

Jag menar aldrig på att det var längden som gjorde en allergiker men som fd kattallergiker så kan det bli värre när det är hår överallt speciellt när de kryper upp i näsan! Min ena syster klarar av att vara hemma hos oss om det är ordentligt städat då har hon löttare att andas

[Isadolls]
2015-02-08 18:47
0

en jag vet tål inte norsk skogskatt, men tål mina ragdolls😊