Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett05-utställningssnack
Läst 1131 ggr
jeniih
0

Hjälp utställning

Hej! Om några veckor så får jag hem min första ragdoll. Jag har aldrig tidigare haft en raskatt och har därför aldrig varit med på en utställning. Jag funderar lite om man behöver hjälp av någon van när man tänker ställa ut för första gången eller hur har ni gjort? Jag har nyligen flyttat till ny stad så jag känner ingen här som håller på med utställningar som kan hjälpa mig så det känns som om det inte kommer bli av. Kanske till och med finns någon här som skulle vilja guida mig på min första utställning? : ) Västmanland!

Neo033
0

Hej Jenih!
Grattis till din första ragdoll! Vad roligt att du är sugen på att ställa ut! 🙂 Vi i Scandinavian Ragdoll Club har utställningsmentorer som kan hjälpa nya utställare med tips både före utställningen och även på plats på själva utställningen för att berätta hur allt går till och ge lite tips på ex den sista prepareringen innan det är dags för bedömning. Om du har Facebook kan du gå in och gilla oss där och sedan läsa mer om hur du gör för att få en mentor. 🙂

https://www.facebook.com/ScandinavianRagdollClub

Mvh, Marie

---------------------------------------------------------

Marie / S*Asterion's

Har nya planer! Glad

www.asterions.se

Linika
0

Jag kastade mig bara rakt in i utställandet efter att ha läst på online iprincip. Det är inget jag rekommenderar, min preparering är fortfarande rätt kass. :p Men väl på utställninsdagen har jag träffat många hjälpsamma personer som har gett mig mängder med tips! :D nästa gång ska Emmy vara skitsnygg! :D

LD
1

Grattis till din första ragdoll! Det här med preparering är inget lätt grej. Det jag har lärt mig under tiden är att alla gör på olika sätt så att du kommer att få massor med olika tips. Man ska prova sig fram och hitta sättet som passar ens katt. Utställning är viktigt pga att man kan fråga och känna på hur pälsen ska vara. Kanske kan man få en mentor genom SRC som Marie skrev. Lycka till!

// LD