Råkade trampa på kattungen
Hej!
Imorse skedde en olycka här hemma med vår lilla pojke på 13 veckor.
Jag stod och la upp mat vid diskbänken, under tiden hinner han hamna bakom mina fötter.
När jag backar så trampar jag olyckligtvis på honom med hälen. Han skrek till rejält och sprang iväg.. Jag är osäker på var på kroppen jag råkade sätta hälen om det var på kroppen, eller mer upp mot huvudet.
Sen det hände sen ett par timmar sen så har han mest legat och sovit under soffan. Jag har lyft up honom och försökt ge honom mat, men han är bara intresserad av att blunda och sova. Även vår 8 månaders tjej va framme ocn nosade lite, men han valde att sova vidare..
Han visar inga prov på att ha ont. Han sprang bland annat från matskålen där jag satt honom, tillbaka in under soffan..
Som ni förstår så känns detta fruktansvärt och jag har dåligt samvete. Men är det något jag bör oroa mig för? Något jag bör ha under uppsikt?
Åk till veterinären akut! Du har ingen aning om vilka skador du åsamkat din lilla kattunge, den kan ha frakturer och lida rejält! Det är en skör liten unge vi pratar om, så varför ens tveka?
Beklagar verkligen olyckan, förstår det måste kännas fruktansvärt för dig. Men åk in snarast så ökar oddsen att katten kan få hjälp OM det hänt något allvarligt med den.
Åh, kan inget om sådant!! Men om han forsätter att bara gömma sig under soffan, inte äta eller gå upp efter någon dag borde du ta honom till veterinären
#1 det kan bero helt på ekonomin! att gå till veterinären bara att kolla honom kan kosta flera tusen. sedan säger jag inte att ekonomin är viktigare än denna lilla krabat.
Med tanke på att han bara vill sova och gömma sig…….kontakta veterinär!!
#2 Om några dagar kan det vara för sent. Katten kan gå en plågsam död till mötes.
#3 Ingen ursäkt, alls. Ekonomin ska man ha klar när man skaffar katt. Kan man inte erbjuda den vård när det krävs bryter man mot lagen, och ska inte ha djur alls. Punkt slut.
#3 det får man ta som djurägare….🐱
Tack för alla kommenterar.
Efter att har varit kattdoktorn så är det bara konstatera. Att han fick sig en rejäl snyting och inget annat.
Alltså ingen fara med honom. Vilket känns som en lättnad,
Åh vad bra 👍
Så skönt att det gått bra!!