Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett03-hälsa-beteende-och-skötsel
Läst 739 ggr
IzaEleonora
0

Äter på allt

Efter flytten för två veckor sedan har min pojke på 7 månader börjat äta på allt!

kartong och plast är han väldigt snabb att tugga i sig och han har spytt två gånger.

Kan det vara stress av flytt?

Eller kan det vara att han behöver kattgräs? Hur gör man med det isåfall för har aldrig haft det :O

Är så rädd att han ska sätta något i halsen tillslut eller få i sig något som förstör magen.

[Isadolls]
0

Ragdollen tuggar på det mesta…. 😊

Lottis-Gottis
0

Håller inte med #1

Jag tror att det kan vara stressrelaterat att han tuggar på saker. En ny miljö för katten. Köp kattgräs i djuraffären det står på förpackningen hur du gör eller så köper du en tub med Malt som oxå motverkar hårbollar.

Visst kan Ragdolls tugga på mycket en utav mina gjorde det förr såsom sladdar plast mm men nu är det bara svarta hundbajspåsar jag får gömma undan. 

Lycka till med kissen och din nya lägenhet.

Glad Kramisar och nospussar Lotta, Geisha och Tilly Kyss

[Isadolls]
1

Vid viss ålder få man ta väck mkt som dom kan tugga på….är ju lite tonårsålder så visst hittar dom på hyss 😃 som vuxna gör dom inte detta men typiskt för ungkatter.

LoAEmma
0

Eftersom det skedde efter flytten känns det ju stressrelaterat, håll koll på kissen och ta undan farliga saker, förhoppningsvis ger det sig efter ett tag.

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

IzaEleonora
1

Ja varit mycket springande då vi fått städa två lägenheter, men tack så mycket för svaren ska hålla koll på min lilla rövare :)