Träna med sele
Jag undrar hur ni gör då ni ska träna era katter att ha sele. Jag har två katter sedan tidigare, dock inga ragdolls, men det var inga problem att få dem att ha sele. Nu är vår lille kisse 4 månader och så fort han får på sig selen kan han inte gå. Lägger sig platt på golvet.
Ha ha, klassiska "look I have no legs"!
Det är bara att fortsätta, börja att lek med han med selen på så ska du se att han hittar benen igen.
Jag håller mer #1, så gör alla när de inte vant sig med den. Sätt på den så ofta du kan och gör det till något positivt förknippat med tex lek. Lycka till! :) ♥
/Lovalia
lovalia.blogg.se

Min katt gjorde lika dant när hon skulle ha ´kattselen men jag lurade henne med hennes favvo leksak http://www.kattkompaniet.nu/da-bird-vippa-p-1530-c-283.aspx sen gick det bra 😉
Min fyra månaders var lika dan, men då testade jag att ta ut honom i farstun med sele ( vi har jättestor) och då flyttade han fokus o glömde bort selet i nya marker , efter det har vi testat några min ute, ( när det var torrt ute) men väldigt kort då det är lite för kyligt . Nu ser han sele som tecken på något spännande är pågång . :). Lycka till!
vår katt gillar att gå med sele det är bara att lära
Har en kille som blir 3 i juni och vi har verkligen försökt allt, men han kan inte gå i sele fortfarande.. Så fort jag knäpper selen bakom frambenen så blir han en trasdocka!