Lillkillen älskar sitt veterinärfoder
Hej,
För ett tag sedan blev vår Samuel akut inlagd på sjukhus (dreglande, buksmärtor med oklar diagnos) och är idag återställd.
På sjukhuset fick han Royal Canin Gastro Intestinal Moderate Calorie blötfoder vilket han fattade tycke för och som vi har gett honom men det är inte så lätt att få tag på, inte minst online. Och veterinärfoder är dessutom lite dyrare . Jag vill inte snåla på hans matutgifter men jag undrar om det finns någon som vet om denna smak av RC finns i billigare utföranden? :)
Som det ser ut nu, ser han lite besviken ut när han får sin gamla vanliga Bozita.
Tack på förhand
Nelsons fotodagbok ^^
Har ni testat Mjau blötmat? =)
Sajtvärd - Djurpyssel.Ifokus Medarb. - Vinthundar, Hundar, Stickning, Pälsvård, Nakendjur & Multikulturellt Ifokus
Kolla gärna in min hemsida HÄR!
#1 - Är inte Bozita och Mjau i princip samma produkt?
Nej vi har inte testat Mjau. De har uteslutande fått Bozita iaf vad gäller våtmatsdelen.
Luktar/smakar den annorlunda än Bozita?
Nelsons fotodagbok ^^
#2 kan faktiskt inte svara på om Mjau och Bozita är likvärdigt. Men Mjau har ett bra innehåll och finns tillgängligt på närmaste ICA, så lättare att få tag på och sedan har jag fått höra att det är betydligt billigare än Bozitas.
Jag ger mina Mjau, kostar 10-12kr en tetra (380g), det är svensktillverkat och ett bra helfoder. Mina älskar det och enda gången jag testat Bozita så ratade de det fullständigt och ville bara ha sitt Mjau XD
Sajtvärd - Djurpyssel.Ifokus Medarb. - Vinthundar, Hundar, Stickning, Pälsvård, Nakendjur & Multikulturellt Ifokus
# 3 - Hm, tack för input. Jag ska testa med Mjau till lillkillen. Kanske slutar med att storkillen börjar fatta tycke för Mjau också :)
Bozitan kostar runt 20 spänn per tetrapack tror jag.
Nelsons fotodagbok ^^
#4 Oj, ja då får du ju 2 för 1 med Mjau!
Testa, mina är suuuper kräsna när det kommer till blötmat, men rekommenderar verkligen Mjau då det är den enda som de nästan slåss för hahaha
+ att det är prisvärt, bra innehåll och svensktillverkat, samt lätt att få tag i =)
#5 - Ska testa! Jag tror inte att man behöver fasa in blötmat som man gärna måste göra med torrfoder?
Nelsons fotodagbok ^^
#6 Det gjorde inte jag, bytte rakt av - men då gillade de ju inte det tidigare fodret…
Skulle nog testa att ställa fram båda i början, men ge mycket mindre av det gamla så att de sakta börja välja skålen med mer mat i ^^
Hittade denna länk
http://www.klubbdoggy.se/sv/katt/produkter/mjau/
Där kan du läsa om innehållet och vilka smaker som finns med Mjau =)
# Tack för tipset. :)
Jag har nu varit ute och inhandlat oxkött i sås.
Ska bli spännande att se hur lillen reagerar.
Nelsons fotodagbok ^^
#9 Ok, spännande - hoppas han gillar det ^^
(enda smaken mina inte gillar hahaha)
# 10 - De andra innehöll fisk som jag gärna vill undvika då de redan får i sig det via torrfodret.
Nelsons fotodagbok ^^
Tja, i början var Samuel lite skeptisk till den nya maten, men nu verkar han börja gilla den mer och mer. Jag märker dock en viss kvalitetsskillnad mellan Bozita och Mjau, åtminstone konsistens och färg, lukt.. den sorten jag köpte ser nästan ut som choklad i färgen. Nå. Så länge Samuel är nöjd så… Tack för tipsen. :)
Nelsons fotodagbok ^^