Okej panikfoder?
Hej,
Jag hade missbedömt hur mycket torrfoder jag hade kvar och var tvungen att panikköpa torrisar på Ica idag. En ny säck Eukanuba är på väg, men tar nog någon dag till. Är det här ett okej foder så länge? Stod och googlade framför kattmatshyllan, men hittade inte så mycket om detta, är det nytt kanske? Jag är inte jätteinsatt, men kändes bäst av alternativen som fanns.
Sammansättning:
Torkad kyckling, vete*, majs*, benfett*, färsk kyckling* (6%), köttmjöl/mel av gris, ris*, majsgluten*, hydrolyserad kyckling, torkade ägg*, fiskmjöl/mel*, torkad betmassa*, jäst/gjär*, kaliumklorid, koksalt. *Naturlig råvara
Tillsatser (per kg):
Näringstillsatser: Vitamin A 10000 IE; vitamin D3 1000 IE; vitamin E (all-rac-α-tokoferylacetat) 60 mg; koppar(II)sulfat, pentahydrat 40 mg; mangan(II)oxid/mangan(III)oxid 12 mg; zinksulfat, monohydrat 197 mg; kalciumjodat, monohydrat 5 mg. Antioxidant (naturlig).
Analytiska beståndsdelar:
Protein 29%, fettinnehåll 18%, kolhydrater (NFE) 34%, växttråd 2%, råaska (mineraler) 7% (därav kalcium 1,0%, fosfor 0,8% och magnesium 0,09%), vatten 10%. Omsättbar energi 1562 kJ/100 g.
Tror inte katten "dör", dock finns det bättre foder, men ge det du i väntan på ditt vanliga foder, det är helt ok ;)
Är katten van vid blötmat? för mjaus blötmat har bra innehåll att ge som panikfoder om det skulle bli akut i framtiden :)
Tror katterna överlever 😃 Själv har jag haft mju kattungemat till våran katt som inte tål någon fisk alls, nu får han ett bättre foder utan fisk som jag fick tips om via katter.ifokus
Tack, då har jag lite mindre dåligt samvete. Mjaus blötmat (eller Bozita) får de morgon och kväll, men det är bara gott tills såsen är uppäten… Japp, bortskämda är dom, haha.