Varför skall man välja ragdoll?
Just nu så har vi endast en huskatt men i framtiden vill jag ha en raskatt men det kan dock dröja ett tag innan jag kommer skaffa en katt men just nu så håller jag på och kollar på lite raser och jag har fasnat för ragdoll och maine coon. Och nu tänkte jag fråga er varför man just skall välja ragdoll och vad ni tycker att är det bästa med ragdoll ja berätta så mycket om ragdoll som ni bara orkar :)
🐶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂
😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaniner🤓
Frågan är "varför inte" :)
Nej, men allt beror på vad man vill ha ut av en katt.. Vi har en perser och två raggisar..
Man skulle kunna jämföra dem med hundar, de möter oss i dörren, de ska ligga framför fötterna på en och är mest ivägen (underbart om du frågar mig).
Jag har ingen pälsvård att prata om, badar varannan månad och det är vad som krävs här, inga kammar :)
Sovstilarna är bara bäst på Ragdollen!
#1 Vilka fina missar du har!!
Du ska välja ragdoll om du vill ha en katt som…
Sover med dig i sängen. Stundtals ovanpå dig
Möter dig i dörren efter en dag på jobbet
Varje dag ger dig skratt med dess bedårande sovstil (att ligga på rygg och blotta magen är standard)
Följer efter dig från rum till rum
Håller dig sällskap på toaletten
Är lätt att hantera (kloklippning och vet. besök är en baggis!)
Listan kan göras så lång. Mina två ragdolltjejer är verkligen världens mysigaste! Den ena ligger på mitt bröst hela nätterna och purrar. Ibland skedar jag henne i flera timmar. Den andra tösen ska mjölktrampa när hon myser och flera gånger om dagen kommer hon och lägger sig i knät!
Varje dag blir både jag och min sambo mötta i dörren när vi kommer hem. Ibland får man en katt i knät under toalettbesöket och varje gång ska de med in och hålla sällskap! Vet att många hävdar att ragdollen mer är en "ligga-bredvid-katt", men våra är både ock. De ligger både vid fötterna när jag sitter på toa, medan de ibland hoppar upp i knät. Himla mysiga alltså.
har haft olika katter men för ett tagsen skaffa jag en raggis och det var det bästa jag har gjort är så snälla har sånt bra themrament blir aldrig sur sover med än gosar med en leker med än man gör allt med den skulle skaffa det över alla andra raser älskar alla raser men den har är tummen upp🙂
Jag har en raggishane på 3,5 år och han är helt underbar ibland och ibland ragdollen from hell😉. Men då får jag skratta så tårarna rinner. Härom dagen kom han farande med världens fart och skulle hoppa upp på soffbord men missbedömde och slog en volt och landade på rygg mitt på mitt juiceglas som stod på bordet!! Gissa om att han såg förnärmad ut och jag tjöt av skratt. Men för det mesta är han helt underbar. Varje dag går vi ut och går en kilometer och han följer med som en hund. Vi tränar oxå, typ sitt, ligg, vacker tass mm Du får en toppenkompis med en ragdoll