Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett03-hälsa-beteende-och-skötsel
Läst 1335 ggr
[chloeangelle]
0

Pälsvård - furminator??

Hej

nu är det snart våren  och  min Ragdoll  hona fäller en hel del… 

Har några av er erfarenhet av furminator? Har läst någonstans att det inte är den bästa alternativet för Ragdoll katter men stämmer detta??

Tack på förhand =)

-Cissi-
0

Nu har jag inte ragdoll men den funkade inte alls bra för min Skogis hona, använde den när hon var liten "kattunge" och fällde. Hennes man växte inte fram förens hon var ca två.

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

[[pimey]]
3

Nej nej använd absolut inte den på Ragdoll! Den förstör pälsen då ragdollen saknar underull som är furminatorns funktion! Hederlig mirakelkam skall användas

OberonsMatte
0

Håller med #2.

#1 Att "manen" inte växer ut ordentligt förrän katten är ett par år är dock inte ovanligt vare sig när det gäller Norsk skogkatt och Ragdoll.  Jag har båda raserna och t.ex. min ragdoll Oberon fick inte sin jättepäls förrän han var drygt 2,5 år. Innan dess såg han nästan korthårig ut (förutom på svansen).

Sajtvärd Katter iFokus

[[pimey]]
0

Vår hanes päls kom inte förän han var 1,5 år cirka och det är helt normalt att pälsen kommer senare

-Cissi-
0

#3 det viste jag inte om :)

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .