Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett: 02-allmänt-ragdollsnack
Läst 6470 ggr
[Murvel]
1

Er favoritfärg/teckning på ragdoll?

Vilken är er favoritfärg på ragdollen? Helst inte bara en "färgkod" eftersom de kan vara lite kluriga för ej insatta.  Lägg gärna upp bild om ni har 🙂

Jämtlänning
2

Jag är kär i choklad och brun😊 mitted eller inte spelar ingen roll men just färgen är mig kär.. Ska köpa en sån då jag ännu inte skaffat mig en ragdoll 😊

SannnaH
2

Jag känner lite att jag byter favoritfärg lite varje vecka nästan 😉 Men just för tillfället står en brun bicolour eller en blå mitted högst på önskelistan! Med knivskarpa färgkontraster och djupt blå ögon.. :D

På Ragdollklubben kan man hitta massor av bilder på olika varianter :)

Linika
1

Tabby! Helst i 'utspädd' färger (blå, lila, creme) och helst colorpoint, även om ett perfekt v hos en bicolor kan vara fint. Min Emmy är blåtabby colorpoint, få saker är finare än tabbynosen enligt mig :p

Yukionna15
2

Brun Colorpoint RAG n 😃 Älskar den

[Isadolls]
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har en choklad tabby som jag bara älskar….

lliinnnn
0

Jag har fastnat för blå mitted, rag A 04, som min Colin är :) fast det finns fler som jag gillar lite extra!

[Djupdal]
0
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Jag gillar absolut de klassiska färgerna bäst. Varken rött, creme, choklad. lila eller någon tabby-variant får vara med bland favoriterna, men annars håller jag med SannnaH om att det växlar lite fram och tillbaka.

Måste nog ändå säga blå bicolor, i alla fall bland honorna. Som hane är det lite svårare att få den där lite grymma looken om man är blå bicolor, så då kan det hjälpa om man är brun mitted istället. 🙂

Snor både bilder och katter hej vilt för att ha exempel att visa.😉

[Djupdal]
0

Eller egentligen är ju choklad och lila mera klassiskt än mitted tror jag, men ni fattar… ;)

Fam.Morrhår
0

Min favoritfärg har alltid varit den klassiska bruna. Tycker mest om mitted, sen colourpoint och på senare tid har även bicolour charmat mig.😃

I väntan på en ragdoll... <3

[HundochKatt]
0

Blå mitted, fast jag äger en brun mitted. Men nästa, om det blir någon så ska det bli en blå tänkte jag.

[Isadolls]
1

Min första Ragdoll;) Blå colorpoint. Älskar hans ögonfärg.

Kattenmusentiotusen
0

Jag har alltid varit lite förälskat i bicolor, blå eller chokladbruna. Har en blåtabby colorpoint just nu och det älskar jag med. Men nästa får bli en bicolor :D

www.nouw.com/aidal

Lagavulin
3

Blå bicolor och brun mitted

[[pimey]]
1

Blå och brun bicolor❤️ Mina 2 töser!

[Norrtassen]
3

Jag är "allätare" och tycker om alla färger och teckningar, då de alla har sin charm. Men måste erkänna att brun mitted har alltid fått mitt hjärta att klappa lite extra hårt ❤️

Jämtlänning
0

åhhh dom är så vackra allihop:) ja brun mitted var verkligen fin

meyja
4

Min absoluta favorit har alltid varit brun bicolour. ❤️

Här är min nyaste bruna bicolour Tarzan:

zingo30/8
0

Brun tabby 💕 brun bicolor 💙

zingo30/8
2
ElisabethB
0

Bicolor - de ser så ljuvligt snälla ut! Vilken färg spelar ingen större roll, men helst en bred "bläs" som t.ex. den i inlägg #17.

😊 Det är bättre att fråga och verka obildad, än att vara tyst och förbli obildad. 😉

[Isadolls]
1

Min Brun mitted hona❤️

[Murvel]
1

Det är så himla vackra katter allihop ❤️ För tillfället är jag mest förtjust i bicolour, men det ändras då och då. Tyvärr har jag aldrig sett en ragdoll i verkligheten utan får nöja mig med bilder på internet. Tack för era foton 🙂

KvirrZ
1

Det har nog alltid varit blå bicolor. När jag fick reda på att Vidar var en hane så var det klart att han skulle bli min 🙂

- Mvh Emma

_Felicia_
1

När jag köpte min första ragdoll så var det brun colourpoint som var min favoritfärg. När jag kollade runt efter min andra ragdoll, ville jag ha en brun bicolour. Men så hittade jag en blå tabby bicolour som jag föll för.

Skulle vilja ha en av varje färg ;) Dom är fina allihop. Men jag är nog extra svag för blå tabby bicolour,

off36is
1

Brunsköldpadda mitted eller bicolour som min egen även om hon nu råkar vara feltecknad.

edklintt
0

min är favorit är bicolor creme

Lovalia
2

Min favorit är brun mitted, älskar hur intensivt blå blicken blir när de är mörkar runt om. Jag har själv har två underbar killar som är brun mitted båda två! ♥

Men har också en dröm om att en dag också äga en brun bicolor tabby. Det får bli i framtiden när vi bor större, just nu räcker det med två ^^ ♥

lovalia.blogg.se

/Lovalia

yewll
1

Mina favoriter är röda och brunsköldpaddor med mycket rött, i alla varianter. Jag är nog i minoritet där, eftersom det inte verkar vara så vanligt. Men man tycker kanske automatiskt bäst om de färger ens egna kissar har. :)

[Isadolls]
2

Min Röd mitted  hane som jag hoppas få fina  brunpaddor av…..❤️

tallkottens
0

Tabby och paddor i alla varianter.

Förhoppningsvis har jag lyckats presentera S*Tallkottens el Dorado á la Moon, Rag n21 och nytillskottet i katteriet PL*Brielma Demi, Rag g 04.

//Brittmarie

S*Tallkottens ragdoll

Zezzan81
0

brun mitted gillar jag..vår blivande familje medlem är den färgen (rag n04)

thea_thea
0

Är jag tråkig om jag svarar brun bicolor?

Kiiwih
0

Bicolor, utan tvekan! ❤️