Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett02-allmänt-ragdollsnack
Läst 892 ggr
Liten boll
0

Tillbehör till kattlåda

www.papillon.n.nu

54L, Uppstartat 26/2-2016, 1st 15w sylvania standard 1 kampfisk,6 neontror, 4 tylomenania sp, 5 neteria sp, 1 posthorn, för många skivsnäckor och massor av sandsnäckor

new2ragdoll
1

Vet inte hur hållbara de där plastskydden är mot klösiga tassar, men jag använder Ica's stora plastpåsar när det är dags för tömning:

http://falun.matvaran.se/i_vara.asp?7310380508007

Påsen träs över lådan ca halvvägs och sen är det bara tippa lite på lådan.

Liten boll
0

www.papillon.n.nu

54L, Uppstartat 26/2-2016, 1st 15w sylvania standard 1 kampfisk,6 neontror, 4 tylomenania sp, 5 neteria sp, 1 posthorn, för många skivsnäckor och massor av sandsnäckor

Anhna
5

Strunta i alla konstiga tillbehör, satsa istället på en stor bra låda som är lätt att rensa, satsa även på en bättre spade, det är en enorm skillnad att använda en billig mot att använda tex litter lifter beamer som jag varmt kan rekommendera. Rensar du lådan morgon och kväll och använder en bra sand så luktar det ingenting från lådan, vill du absolut ha doft använd sanden everclean lavendel. När det är dags för storrengöring av lådan så häller jag bara ut all sand i flera vanliga Ica plastpåsar, skurar, torkar och häller tillbaka sanden. Hos oss skulle katterna omgående klösa sönder en påse om den satt i lådan under användning. Så mitt tips är att strunta i en massa onödiga tillbehör! :-)

Liten boll
0

Tack så hemskt mycket för ditt svar. Ja jag undrade oxå om innerpåse inte skulle klösas sönder. Doft bryr jag mig inte om. Än en gång tack.

www.papillon.n.nu

Junkan
0

Håller med Anhna fullt ut.