Kull nästa vecka, tips :) ?
Hej alla glada,
Min tjockis mamma Beauty ska äntligen ha sin första kull WOOOW som vi kämpat för denna dag! kullen borde komma i slutet av nästa vecka! Hon är så fin och glad och visar mig stolt magen och låter mig känna :)
Jag har en bra bolåda till henne och vi ska bygga en inhägnad till henne i helgen! Vi tänkte bygga den med antingen bara plywood eller med trä och rådjursnät, vad tycker ni?
Jag har ej köpt en peang , för dem på Evidensia tyckte inte detta behövdes, det skulle räcka med en steril sax, vid behov!
Vi är så förväntansfulla!
Vi har laddat upp med massa sprutor för enventuell stödmatning, sen har vi massa rena gosiga filtar för värmen!
Vilken mjölkersättning ska jag köpa känner bara till RC och KRM, just in case är det bra att ha liksom, vilken rekommenderar ni, finns det någon bra och prisvärd?
Andra tips på något jag kan ha glömt!?
Håll tummarna för denna förstföderska :)
Innan har jag ju bara lånat ut hane så det är min första egna kull!
Med vänlig hälsning
S*Fabolousdolls
Jag föredrar KRM.
Köp några plastade underlägg i Sjukvårdbutiken, Södra Föstadsgatan i Malmö.
Jag brukar ha varmvattenflaska i bolådan oavsett i första veckan i alla fall.
Glidgelé ska du ha hemma och klorhexidin lösning i reserv, det finns på Apoteket!
Lycka till och det är spännande!
Raggababa
Tack Raggababa,
Jag tänkte köpa hem glidslem och klorhexedinen är gammal så jag köper ny tack :), ja jag hade planerat att ha varmvattenflaskor :) var köper du KRM?
(söt katt du har på bilden)
Med vänlig hälsning
S*Fabolousdolls
Jag har en låda som alla "förlossningssaker" ligger i.
Den innehåller: slö sax, peang, sug, engångshandskar, jodopax, nagellack (till märkning) bomullsrondeller, våg, block och penna. Sen laddar jag upp med massor av gammal frotte som jag kan ha för att torka bebisarna med men även lägga i lådan runt mamma medans hon föder så hon får ligga torrt. En bunt gamla tidningar som ligger i botten av bolådan ( ger superbra värme) och rena lakan att bädda om med.
Lycka till :)
SE*Wandullan´s
Hemsida: http://wandullan.com
Tack för alla tips:) nu ska hon snart föda, jag längtar så…
Vi blev 7 fina bebisar :)
#6 Stort grattis till första kullen och lycka till med alla sju!🎈 Ser fram emot bilder på den lilla familjen! 🙂
Sajtvärd Katter iFokus
Tack så mycket :) har en bild på fabolousdolls.se under kattungar, kunde inte lägga upp här med denna dumma mobil.
åhh Grattis till söta dunbollar :) vilken fin hemsida du har, trist att vi bor så långt ifrån varrann, annars hade jag vart en spekulant :) lycka till med dom små
#10 Tack så mycket! dem är underbara och jätte söta!
Med vänlig hälsning
S*Fabolousdolls