Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett02-allmänt-ragdollsnack
Läst 711 ggr
blandiscasper
2015-05-14 14:58
0

Kattunge

Hej!

vet ni om några som ska strax få kattungar?  

har kontakt med olika uppfödare, men ibland finns det uppfödare man missar och som  inte är med i ragdollklubben.  vet ni nån så hojta gärna :)

Martyparty
2015-05-14 16:32
0

Kolla både ragdollgruppen och scandinavian ragdoll :). Dessutom kan man ofta kolla på olika kattklubbar som brukar ha uppfödarlistor. Kan också tipsa om grupper på Facebook där uppfödare lägger ut annonser om födda och kommande kullar.

SE*Astinis Ragdoll

blandiscasper
2015-05-14 17:17
0

Tackar😊 det ska jag göra

ellan15
2015-05-14 20:02
0

När jag hittade de uppfödare jag har haft kontakt med så letade jag i stort sett från norr till söder via scandinavian ragdoll's hemsida och ragdollklubben's. Insåg att det inte går att begränsa sig (om man har möjlighet att ta sig) utan måste leta över hela landet. Gick in på respektive hemsida, tittade runt vad de hade för katter och planer. Mejlade dem som jag tyckte hade någonting intressant och som hade planer för kommande år iallafall. Tror det bästa är att hitta någon innan dem har kull född, så att man har en chans att visa sitt intresse tidigt och ha kontakt. Sedan lägger vissa uppfödare även ut annonser på Blocket (seriösa sådana alltså), men vissa lägger ut annonsen när de är leveransklara så då har man ju inte lika mycket betänketid. Hmm, det var nog mina tips! :) Lycka till!

blandiscasper
2015-05-14 20:27
0

tack! ja precis så jag gjort :) mångudinnan har visst, och några till, få se vad som händer..spännande :)