Burskynken och trimhylla
Jag ska snart ställa ut för första gången och har lite frågor angående burkynken.
Är det nått man bör tänka på då man syr Förrutom mått och så? Har kollat runt lite på olika sidor och fått lite tips.
Hur fäster man taket? Lägger man det löst över ?Sidorna fäst ju med gardinspiral.
Hur stor toalåda får plats samt hur stor kudde eller puff?
Hur fäster man trimhyllan i bak-kant i framkant är det ju rep eller kedja som gäller. Mått på trimhylla tack =)
Kramisar och nospussar Lotta, Geisha och Tilly 
varför inte gå och titta på en kattutsällning. Finns runt om i Sverige .
Gå in på Sveraks hemsida så ser du när och var det är kattutställningar.
Då kan du se alla vackra kreationer som finns
Välkommen in på min hemsida www.lavendelkatten.se
Jag har varit på en sån och ska nu ställa ut i oktober, så därför vill jag ha lite tips 
Vad spännande att få ställa ut första gången… du ska se att du kommer att vilja ställa ut fler gånger 
De råd jag kan ge (ar bara sytt ett burskynke) är att tänk på tygkvalitén dvs. inget syntetiskt då katten blir statisk. Sen kanske någon kvalité som inte skrynklar så mycket. Sen är det ju lite tycke och smak med färg/mönster osv. Sen kan man kanske också tänka på om man vill vilka färger/mönster som framhäver just den katt man har i färg/mönster/ögon osv.
Taket jag har har en liten kant framtill som hänger lite över vurkanten och jag har sytt fyra snören i varje hörn av taket och fäster dem sen i burens fyra hörn…fungerar mycket bra.
Vi har köpt den minsta toalådan som Djurmagazinet har med en kant att sätta på, finns även en enklare toalåda utan kant.
Jag har gjort en kudde till vår Colin då han inte är så mycket för puffar och jag gjorde den 40 cm x 40 cm. Och sydde ihop kudden i mitten… för att hålla fast luddet.
Här får du lite tips om att sy burskynke..
http://www.pihl.nu/mona/softspot/index.html
Lite tips om trimbord…
I denna länk hittar du en hel del hur du kan sy mm…
Lycka till!! 
#3 Tack för tipset, nu fick jag massor med bra idéer 
Och, tyget måste vara tvättbart, tror åtminstone det ska klara 60 grader, känns bra att kunna tvätta ordentligt efter varje utställning.
Det ljusgå på denna sida har jag, både till två enkelburar och till en dubbelbur.
// David
Ett hem utan katt är bara ett hus...
På SVERAKs hemsida om "Att ställa ut katt" finns lite mer tips om burklädsel m.m.
// David
Nu har jag sytt som en tok och vet i sjutton om det blir bra eller inte
Det blev duvblå tak och väggar och silverfärgat golv. Nu vet jag inte om jag ska sy en kudde eller puff oxå?
Vi får se!
Men det var inte lätt att sy med två kissar som villen hjälpa
#5 Snyggt David, då jag blir rik ska jag köpa et hehe
#8 Snygga färger!!! Kan inte bestämma mig för vilken färg som puffen skulle vara snyggast i, hmm.. Blir nog bra vilket som ;)

Det blir jätte bra, Geisha jillar ju tyget
det är det viktigaste
Tyvärr kan du inte låna min trimbräda, för vi ska ju upp smtidigt 
Min bräda har måtten 65/30 cm och har en krok på baksidan som ska hålla fast den i burkanten. Hoppas du förstår.
Kram Helena
Bror din får göra en
nått får han väl göra hehe
Har du kedjor som du fäster den med oxå?
Tror puffen blir tvåfärgad 

Börjar du bli nerrös Lotta? Det är jag!
Ja en liten aning, tänk om man glömmer nått …pust

#15, du behöver ha en liten utställningsnål att fästa din katts nr på. som du sätter på dig själv när du skall bära fram katten. det visste inte jag till min första utställning
Oj, det har svägerskan glömt att tala om
Ska skälla på henne.
men det blir nog svågern som får bära fram henne
Har ju ingen vana 
#17. Det går också bra att använda en vanlig säkerhetsnål eller något, bara nummerlappen sitter "fast på dig" eller på den som bär fram katten :).
// David

om du har med dig stamtavlan med vacinations stämpel och bekräftelsen och burklädseln så klarar du dig, resten kan du köpa om du har missat något.
Göm inte det viktigaste: Katten 
#17 Vi har snygga nålar som du jan låna.

är det någon som har tips vart man köper nålar och skålar till burarna? hittar ingen sida som har sådant där smått och gott till utställningar, Åh fy farao vad jag längtar nu! Det skall bli sååå kul
Haha, annars lånar jag av er
men Arne ska väl bära fram sitt barnbarn???? Hoppas jag
Jag lovar att inte glömma katten, men jag kanske tar fel katt!!!
#20. www.supercat.se
Deras skålar till burarna är kanon, och faktiskt MYCKET billigare än i andra butiker som kan ta nästan 300% mer.
Vet att de brukar ha utställningsnålar för en billig slant också.
// David
Hej! :)
Jag behöver mått på trimhylla. Helst så fort som möjligt. Ingen av hemsidorna i kommentarerna fungerar längre tyvärr..
Mitt trimbord är en A4 djup, och två A4 långt ;). ett A4 är 297 mm högt, så mitt är ca 30 djupt och 60 brett. Måtten kommer från att jag mätte ett annat på utställning, och hade bara tillgång till ett papper ;). Jag hade kanske gjort det snäppet djupare, men annars fungerar det utmärkt!
SE*Astinis Ragdoll