Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett01-medlemspresentationer
Läst 2180 ggr
[HundochKatt]
17

Ny sajtvärd!

Jag är ny Sajtvärd här på sidan.  En kort presentation om mig. 

Är kvinna, 51 år. Har haft djur i nästan hela mitt liv. Både diverse husdjur men också lite "tamboskap" i form av får och höns. 

Många hundar har jag haft, samt många katter. Har varit hunduppfödare men har lagt det på hyllan efter 10 aktiva år, pga hälsoskäl. Men intresset finns givetvis kvar. 

Jag äger min första Ragdoll, som givetvis kommer från en seriös Sverak ansluten uppfödare. Min första "riktiga" raskatt. Jag har fallit pladask för rasen och vill så småningom ha en till. Har även tre hundar. 

Jag kommer att gå igenom alla funktioner och rensa upp lite vartefter, så ha tålamod med mig. 

Regler kommer också att ses över. Men kan redan nu poängtera att ALLA RAGDOLL intresserade är välkomna här! Vare sig de äger en eller inte, tänker köpa eller har köpt en oregistrerad katt. 

Så jag kommer INTE att tolerera påhopp på de som äger stamtavlelösa katter. Jag kommer heller inte tolerera uttalanden om att "kasta ut folk". 

För övrigt har jag ett stort mått tålamod, men vanligt hyfs, anser jag att alla ska ha!

Mvh

HundochKatt

[HundochKatt]
2

Det är mycket att sätta sig in i som Sajtvärd, så åter igen så ber jag om tålamod. Det är svårt när man är så gammal som jag är och inte datageni. ;) (Det är svårt att lära en gammal hund sitta ;) ). 

Men förhoppningsvis blir det bra i slutändan. :)

Jag hittade en lista på spärrade medlemmar. Eftersom jag inte har en aning om varför dessa personer har en gång blivit spärrade, så kommer jag att så småningom  "släppa loss" dessa. Jag kan ju alltid spärra dem igen om de inte sköter sig. 

Är det någon som ni vet har verkligen misskött sig så skicka mig gärna  PM om vem och varför så får jag göra en bedömning utifrån de uppgifter jag får. För vi vill väl inte ha en drös med nättroll här. ;)

Lena129
0

Kul! ☺ - att någon tar på sig jobbet! Lycka till, måste jag tillägga!

//

Lena

[[pimey]]
5

Ja det måste kännas skönt att hålla i trådarna nu, nu ger jag upp Ragdoll i fokus en gång för alla om man ska ha en sån här förståsigpåare till Sajtvärd, som dessutom kollar runt på folks hemsidor och hittar på saker om dem och nedvärderar deras kunskap ☺️

[HundochKatt]
8

Bra Pimey, håll dig borta så slipper jag varna och ge dig skrivförbud eller utesluta dig helt och hållet. ;)

Inte snyggt att hoppa på en Sajtvärd på det sättet. ;) Men vad kan man begära från dig? Än en gång har du bekänt din färg och bundit ris åt din egen rygg! 

För övrigt tänker jag inte kommentera ditt inlägg ovan, men låter det stå kvar för att folk ska se hur du är. ;)

[HundochKatt]
3

Tack Lena129! Jag ska göra mitt bästa att det ska bli en välkomnande miljö för alla som är intresserade av Ragdoll. Men först försöker jag koncentrera mig på att lära mig hur allt fungerar och städa upp lite. ;)

Junkan
3

Oregistrerat bör inte vara välkommet om inläggen handlar om avel eller liknande, det borde snarare ge avstängning. Om någon köpt oregistrerat som sällskap utan att veta bättre så är det naturligtvis ok så länge inte frågorna handlar om att avla på den katten.

[HundochKatt]
3

#6 Jag håller helt med dig. Och det kommer regler, men jag får ta en sak i taget. Tog ju över sajten idag. ;)

Det är skillnad att vara ägare till en katt som är "buskavlad" och att "buskavla". Det sistnämnda kommer inte att få diskuteras, inte heller kommer de få annonsera ut sina ungar. Men däremot så är alla ragdoll ägare välkomna vare sig de har stamtavla eller inte. Och ägare kommer också att få lägga ut en annons om omplacering bara man är tydlig med att det är en katt som saknar stamtavla etc.

Denna kommentar har tagits bort.
[HundochKatt]
1

Mimmiz, vilken tråd var det? 

Jag har tagit bort två trådar, då jag anser inte att de är aktuella, då trådarna startades som kritik på forumet och dess skötsel  och som framförallt berodde på avsaknad av Sajtvärd dvs. någon som inte skötte sidan. 

Trådarna som togs bort var Ton på forum samt Gammal skåpmat bör rensas bort. 

Den förstnämnda hade förvisso en intressant diskussion, men jag valde att plocka bort den ändå pga ovannämnda anledningar. 

Någon annan tråd har jag inte tagit bort.

[Mimmiz]
0

Jepp, en till tråd är borttagen. En uppfödare som tackade för sig här på Ragdoll i fokus skrevs här i dag och den är borta nu. 

Redigerad pga kritik mot nya sajtvärden.

[HundochKatt]
2

Nu har ju Mimmiz uppenbarligen lämnat Ragdoll i fokus. Men jag svarar ändå, då det kan vara av allmänt intresse. ;)

Jag anser att man behöver inte tala om att man lämnar forumet, oavsett skälen, det är bara att gå om man inte vill vistas här. Det bidrar inte till sajtens trivsel. Dessutom stod det i inlägget om vad som pågått de senaste åren. Det har inget med att göra att jag tog över sajten igår, då jag har ännu inte hunnit visa hur jag kommer att sköta sajten.

Junkan
1

Starten med dagens inlägg är bra så jag önskar lycka till och hoppas på lite mer aktivitet här nu!

blandiscasper
1

Ja, man ska väll passa på och tacka för att du vill vara Sajtvärd och önskar dig välkommen :) ser redan bara posetiva saker och mer aktivitet!

[HundochKatt]
0

Tack, för den positiva responsen!