klösträd ,toalett mm..
Hej!
Till hösten blir det en kattunge här och jag försöker samla på mig kattsaker så att den lilla som vill komma hit ska känna sig hemma :)
funderar nu på klösträd, har kollat på både kattens no1 och vägghängda klösträd, vad tycker ni är bäst?
och kattlåda, stäng eller öppen?
ja det kommer att vara en ragdoll , en hane. ingen bestämd ännu men hoppas jag finner den rätta snart :)
Till klösträd rekommenderar jag att börja med billiga varianter av både vägghängda och "golvplacerade", så ser du vad din katt kommer att gilla..
Kattlådor är mitt tips plastbaljor (använder själv SmartStore).
När det gäller mat och kattsand är det viktigt att börja med de sorterna som uppfödaren använder för att ev senare succesivt byta.
Köp även lite blandat med leksaker, så märker du vad din katt tycker om och kan skaffa/göra mer av det.
Spara kartonger, mina katter älskar att krypa in i de när de vill vara själva eller leka..
😊 Det är bättre att fråga och verka obildad, än att vara tyst och förbli obildad. 😉
Tipsar om Zooplus, där finns billiga klösträd och annat för katt.
ja ni har rätt tänkte skaffa några små och ett större då vi har två hundar,och att kissen kanske vill ha egen tid ibland :) va tror ni om ebay?
Går säkert att beställa en hel del från Ebay, men kolla ordentligt på storleken på "platåer" i klösträdet. En ragdoll hane blir ganska stor.
Till kattlåda har jag Peewee och det fungerar alldeles utmärkt. Men jag skolade om honom under ganska lång tid.
Jag har ingen erfarenhet alls av ebay, utan handlar mina kattgrejer på www.petsonline.se
Ebay är säkert också bra, men jag har aldrig riktigt vågat ta steget själv..
😊 Det är bättre att fråga och verka obildad, än att vara tyst och förbli obildad. 😉
Har handlat småsaker därifrån som typ fjädervippor o dyl😊 gått bra Blir nog några träd därifrån åxå .. Får jag se om han gillar det Har köpt matskålar i keramik , en bädd som liknar typ en grotta, en transport bur och i morgon hämtas det en katt toa👌😊 tror snart jag har det mesta, bara lillkillen som fattas😍😍 Ska bli sååå spännande
Härligt! Alltid lika roligt när man väntar på fyrbent tillökning i familjen!
Lycka till med din nya familjemedlem!
så blev det ett klösträd ändå från zooplus :)

Kattens no 1 och Nobby klösträd av mycket hög kvalitet. klösträden håller många år. vi har detta klösträd https://www.kattkompaniet.nu/klostrad/kattklos-nanuk-beige
Chocolate Paradise III klösträd (andrasortering*)
3 x bonuspoäng! Högt klösträd med träplatåer och tjocka sisalstammar, stora liggplatser, tvättbara kuddar, inkl väggfäste. (*Andrasortering: Sisal kan delvis vara otillräckligt limmad.)
Det massiva klösträdet ur produktserien Chocolate Paradise kan erbjuda fyra liggplatser och en extra tjock och stabil sisalstam - och allt detta på litet utrymme.
Tre stabila hängmattor med bekvämt vadderade överdrag - därav två i träställningar och en särskilt djup hängmatta i en metallram - frestar katten att vila, dåsa och sova. …mer information
(2 omdömen )
Mkt nöjd: "Ett fantastiskt klösträd, rekommenderas för den som vill ha ett stort och stabilt träd :)"
Detta köpte jag, det är till för stora katter:) ska hämta det idag och kika på det, är ju andrahand sortering, men kan ju vara helt ok ändå:)
Jag gör ett litet instick här, jag hoppas att det är ok.
Vet någon var men kan få tag på en galoppstolpe liknande den som kattens nr1 hade förut?
Vi kör No.1 Eiffel.
Mycket stadig och sisalplattorna(?) håller mycket längre än vanliga klösträd med virat sisalrep. Jag älskar Kattens No.1!
Nelsons fotodagbok ^^